FACUA-Consumidores en Acción ha denunciat a Eroski davant el Ministeri de Drets Socials, Consum i Agenda 2030 per afegir un 10% addicional a l'import total en la compra en línia. Un canvi que ha sorprès a tots els compradors, ja que s'ha produït sense previ avís. La cadena de supermercats justifica aquest augment per la possible variabilitat de l'import dels productes afegits a la cistella abans del seu lliurament al client.
L'associació ho considera una pràctica abusiva de l'empresa cap al consumidor i així ho ha fet saber públicament i a través de la denúncia pertinent. Així és perquè se li cobra al comprador per defecte un import addicional del qual no és informat fins al moment de fer el pagament. Alhora, recalquen que el supermercat "es reserva el dret a augmentar el preu de la cistella de la compra de manera arbitrària", i que a més ho fa sota la premissa d'un possible encariment dels productes adquirits abans del lliurament d'aquests.
📢 FACUA denuncia a Eroski por un aumento del 10% en las compras online, alertando sobre un posible encarecimiento de los productos antes de su entrega https://t.co/LIrWemyHd4
— FACUA (@FACUA) January 20, 2025
L'article 97 del Reial decret legislatiu 1/2007, de 16 de novembre, per a la defensa dels consumidors i usuaris, estableix que abans que el consumidor quedi vinculat per qualsevol contracte a distància, l'empresari ha de facilitar de manera clara i comprensible el preu total dels béns o serveis, inclosos els impostos i taxes, o, si el preu no es pot calcular, la manera com es determina el preu. A més, el Codi Civil a l'article 1.256 i 1.449 estableix que la validesa i el compliment dels contractes no es poden deixar a l'arbitri d'un dels contractants i que l'assenyalament del preu tampoc es podrà deixar mai en aquests.
Després de comprovar aquesta pràctica abusiva i de revisar què diu la llei en aquest aspecte, FACUA ha actuat. D'aquesta manera, ha demanat a la Direcció General de Consum del Ministeri de Drets Socials, Consum i Agenda 2030 que obri una investigació per determinar si Eroski està vulnerant la legislació vigent en aplicar un 10% addicional durant el procés de compra en línia a través de la seva pàgina web. De moment, els consumidors d'aquesta cadena s'han vist sorpresos per aquest canvi sobtat i ara estan a l'espera de veure com es resol la situació.