En roda de premsa posterior al consell de ministres, la portaveu del govern espanyol Isabel Rodríguez ha anunciat que l'obra, d'un cost econòmic elevat, es durà a terme en un termini de 72 mesos (que es podria elevar fins a 7 anys, és a dir, a 84 mesos, segons va explicar la setmana passada l'alcaldessa de Montcada i Reixac, Laura Campos).
Rodríguez afirma que aquesta inversió "respon a l'atenció d'una petició i compromís històrics" per part de la ciutat vallesana. Fa més de 40 anys que es reclama el soterrament de les vies i, en previsió a les obres -i si es compleixen els terminis-, el problema se solucionarà mig segle després.
Moncloa detalla que aquesta inversió a la infraestructura ferroviària catalana forma part del pla de Rodalies 2020-2030, acord al qual es va arribar fa dos anys i preveia fins a 6.300 milions d'euros d'inversió a Catalunya. El soterrament de les vies del tren a Montcada i Reixac suposarà la creació d'un túnel de 4 quilòmetres.
El projecte connectarà les línies R2 i R4 del servei de Rodalies, donant la possibilitat als usuaris de poder triar per on entrar a Barcelona (o retornar d'ella), si des de plaça Catalunya o l'estació de Passeig de Gràcia. Des de l'existència d'aquests passos a les vies han mort fins a 176 persones.Al proper #CMin autoritzarem el contracte d’execució de les obres de soterrament de la línia R2 de @rodalies de Barcelona al seu pas pel casc urbà de #Montcada i #Reixac.
— Raquel Sánchez (@raquelsjimenez) February 10, 2022
387 milions que suposen un pas més d’una reivindicació històrica dels veïns. pic.twitter.com/AILOUMBQW7
[plantillavirals]