El president de l'Espanyol, imputat per frau fiscal

Publicat el 19 de gener de 2010 a les 12:11

El president de l'Espanyol, Daniel Sánchez Llibre estaria imputat per frau fiscal, segons publica aquest dimarts el diari Público. Sánchez Llibre figurava entre els clients del bufet que va portar al cas Pretoria. Segons sembla "a aquest despatx d'advocats hi acudien importants empresaris catalans amb la intenció de defraudar Hisenda i blanquejar diners de fons procedents d'activitats irregulars", diu Público.
Una investigació de l'Oficina Nacional d'Investigació del Frau (ONIF) apunta que, entre aquest clients hi ha el RCD Espanyol, que va contractar els serveis dels germans Pretus en almenys tres ocasions.

 Segons assegura Público Pretus va emetre factures falses per a l'Espanyol per un valor superior als 300.000 euros, a nom d'una societat amb seu a Madeira, creada amb aquesta finalitat pel bufet d'advocats. Aquestes factures falsescestarien relacionades amb el traspàs del jugador Sergio al Deportivo de la Corunya i amb el procés d'adquisició de la nacionalitat italiana del jugador argentí Maxi Rodríguez, que va arribar del seu país el 2002 per jugar en el conjunt espanyolista procedent del Newell's Old Boys.
.

A més de Daniel Sánchez Llibre, també apareixen com implicats altres dirigents del club que van participar presumptament en aquestes activitats irregulars, com l'exdirector general José Luis Marcó i l'encara director financer, Albert Amat de Grandes.