El Servei Català de Trànsit i els Mossos d'Esquadra investiguen per què el Ministeri de Transports no ha activat la matinada d'aquest divendres la senyalització antiboira a l'autopista AP-2 al seu pas per les Garrigues, on s'han produït tres accidents múltiples que han causat tres morts i diversos ferits. Segons la poca visibilitat que hi havia a la zona a aquella hora, d'entre 150 i 75 metres, s'haurien d'haver posat en marxa les tres primeres de les quatre fases del protocol, amb panells, senyals lluminosos i focus.
No obstant, el Ministeri, titular de la via i gestor des de l'1 de setembre passat quan es van aixecar els peatges, no ha avisat al Servei Català de Trànsit i diu que la visibilitat havia baixat "puntualment" a 11 metres. Les tres primeres fases s'apliquen a partir d'una visibilitat igual o inferior als 300 metres i són consecutives, tot i que es pot aplicar qualsevol fase sense passar per les anteriors. Aquest divendres a la matinada hi havia una de les boires més espesses d'aquesta temporada de tardor i hivern.
El protocol antiboira l'aplicava Abertis fins fa quatre mesos, quan es van aixecar els peatges, però fa unes dues setmanes el ministeri va comunicar a la Generalitat que no veia necessari aplicar la quarta fase, la de tallar la via i desviar el trànsit en cas de visibilitat inferior als 75 metres. Trànsit es va oposar a aquest canvi i va demanar que almenys es prenguessin mesures alternatives, cosa que fins ara no ha passat.
Per la seva banda, la Direcció General de Carreteres del govern espanyol assegura que els tres accidents d'aquest divendres s'han produït per una "situació molt especial en la qual ha baixat puntualment la visibilitat a menys d'11 metres". El ministeri assegura que des de fa temps es col·labora amb Trànsit per millorar els protocols antiboira i es continuarà fent. Així, el govern espanyol assegura que treballa per reforçar la senyalització amb senyals ocults que s'obriran quan es posi en marxa el protocol i es col·locaran més carros de senyalització lluminosa.
Els Mossos investiguen per què el Ministeri no ha activat els senyals antiboira a l'AP-2
Un accident en aquesta autopista a l'altura de les Garrigues ha deixat tres morts i deu ferits aquest divendres
- L'accident de l'AP-2 a les Garrigues -
- ACN
ARA A PORTADA
-
-
El Govern mobilitzarà 3.300 milions d'euros en sis anys per accelerar les «infraestructures estratègiques» Oriol March | Bernat Surroca Albet
-
-
Espanya i Polònia festegen al Cercle davant l'«amenaça permanent» de Rússia i l'extrema dreta Pep Martí i Vallverdú
-
Les exigències de Gabriel Rufián fan aflorar les tensions al grup d'ERC al Congrés Lluís Girona Boffi
Publicat el
31 de desembre de 2021 a
les 17:50
Et pot interessar
-
Societat
El Govern tira de símbols i cultura popular per l'espot de benvinguda a Lleó XIV
-
Societat
El sindicat de Mossos USPAC xifra en 28 els tirotejos a Catalunya des de principi d'any
-
Societat
En marxa la consulta mentre els docents continuen amb les mobilitzacions
-
Societat
Far universal
-
Societat
I tan lleidatans que es volen
-
Societat
Els migrants «estan més sans» però van més a urgències que els nascuts a l'Estat, segons Sanitat
