En marxa la vaga de 24 hores dels autobusos de Barcelona: consulta els serveis mínims

Les aturades dels treballadors del sector del transport estan previstes fins al 26, amb jornades de feina parcial

  • Un autobús en serveis mínims, durant el primer dia de vaga de conductors de TMB -
Publicat el 18 de maig de 2023 a les 06:52
Els treballadors del sector del transport professional a Catalunya i Espanya mantenen una vaga de 24 hores durant tot el dijous. Aquesta aturada forma part del marc de vagues convocades pels sindicats SIT, ACTUB i ACAT des del 15 de maig (i previstes fins al dia 26). Tot el país es veu afectat, però la xarxa d'autobusos de Barcelona és una de les més afectades de tot el territori. Cal remarcar que la vaga no tindrà el mateix seguiment ni les mateixes afectacions a tot el país.

Per això mateix una de les més notòries és la dels treballadors de TMB, que afectarà en hores punta i ja provoca aglomeracions. La xarxa ha comunicat (ho fa des de primera hora del matí) quins són els serveis mínims dels quals es disposarà a les línies de Barcelona. Els serveis mínims a les franges de 6:30 a 9:30 h i de 16 a 20 h seran d'un 40%. Per a la resta de la jornada, els serveis mínims seran d'un 20%.
 
Molts usuaris ja destaquen a les xarxes socials les dificultats per pujar a un autobús pels carrers de Barcelona. Llargues cues i temps d'espera que supera el quart d'hora o els 20 minuts. Diversos mitjans de la capital catalana, com betevé o Ràdio Estel, afirmen que molts usuaris es queden sense poder pujar al vehicle.
 

Com seran les vagues en els pròxims dies?

Les afectacions seran parcials: de vuit a deu del matí, de quatre a sis de la tarda i de dues a quatre de la matinada. Els treballadors fan vaga perquè denuncien que no s'ha complert el conveni signat a l'octubre. El dia 18 de maig, els sindicats CGT, CCOO i UGT també han convocat una aturada de 24 hores.

Els serveis mínims preveuen un 40% del servei en els dies d'aturades parcials entre les vuit i les deu del matí, i entre les quatre i les sis de la tarda; i dels 20% a les que es produiran entre les dues i les quatre de la matinada. A més, el Govern va decretar que s'haurà de garantir un bus de barri per línia. 

[plantillavirals]