La mascareta en exteriors podria tenir els dies comptats. El director del Centre de Coordinació d'Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, ha dit que "pot ser factible que a mitjan o finals del juny la mascareta en llocs oberts no sigui necessària". "Molt probablement a finals de juliol no serà necessària. Fins i tot a mitjan o finals de juny si fem bé les coses", ha matisat.
Castella-la Manxa i Madrid han obert aquest dilluns el debat sobre el final de les mascaretes en espais exteriors. El president manxec, Emiliano García-Page, ha anunciat aquest dilluns que té la "determinació de suprimir la mascareta en espais oberts, en espais públics".
Serà, segons ha concretat, "plantejant-ho al govern i a la resta de les autonomies", una decisió que el mandatari autonòmic confia que es prengui "en les pròximes setmanes", quan s'hauria de debatre en la comissió de Salut Pública i posteriorment en un consell interterritorial de Salut.
La presidenta de Madrid, Isabel Díaz-Ayuso, també ha anunciat que estudia la possibilitat de suprimir les mascaretes en espais oberts, una mesura que ja va avançar
A hores d'ara la mascareta és obligatòria excepte en cas de persones amb alguna malaltia que els impedeixi portar-ne, esportistes quan estiguin fent activitat física a l'aire lliure i en activitats amb què sigui incompatible, com ara per banyar-se a la platja.
[plantillacoronavirus]
Fernando Simón planteja la fi de les mascaretes en exteriors al juny
Castella-la Manxa anuncia la seva intenció de suprimir al juliol l'obligatorietat de la mesura de protecció i Madrid ho estudia

- Ciutadans amb mascareta a Barcelona -
- Adrià Costa
ARA A PORTADA
Publicat el 31 de maig de 2021 a les 17:35
Et pot interessar
-
Societat Un apicultor utilitza les seves abelles per atacar una patrulla de Mossos
-
Societat Un incendi en una residència de gent gran provoca un mort i 19 ferits a Saragossa
-
Societat Sense congestions a les carretes amb l'operació sortida del pont pràcticament completada
-
Societat El cognom en perill d'extinció: el tenen 64 persones i només està viu a la demarcació de Barcelona
-
Societat El temps del cap de setmana del 7 i 8 de juny: cel assolellat i temperatures estiuenques
-
Societat Evacuats els 70 passatgers d'un tren avariat dins d'un túnel a Sitges