El procés ha acabat amb dues propostes finalistes. Una preveu ampliar les voreres fins als 3,7 metres i l'altra fins als 4,15.
El primer projecte situaria un carril bici al costat de cada vorera i el segon preveu doblar l'amplada actual de les voreres I ubicar un carril bici en sentit de pujada cap a la plaça Urquinaona. En sentit baixada,les bicicletes podrien moure's pel carril de circulació a una velocitat límit de 30 km/hora.
El procés també ha servit per estudiar canvis en la connexió del Gòtic amb Sant Pere, Santa Caterina I la Ribera. Una de les novetats previstes és la pacificació del carrer Jonqueres, que fins I tot es podria convertir en una via exclusiva per a vianants.
Un cop acabat el procés participatiu, els estudis de mobilitat decantaran la balança a favor d'un dels dos projectes finalistes i l'Ajuntament preveu iniciar les obres a finals del 2020.

El projecte de la nova Via Laietana Foto: Ajuntament de Barcelona

El projecte de la nova Via Laietana Foto: Ajuntament de Barcelona