En total, el mes de març van operar a El Prat sis vols amb càrrega sanitària: quatre de la Xina, un d'Uzbekistan i un de Qatar. A l'abril, hi ha hagut 31 vols a Barcelona i 1 a Girona, la majoria provinents de la Xina, però també de Rússia, Qatar, Alemanya o Uzbekistan. En concret, durant el mes d'abril, a l'aeroport del Prat i Girona es van operar 11 sortides de vols per a càrregues sanitàries i 21 arribades d'avions amb material.
El mes de març aquest tipus d'avions amb material sanitari van operar al Prat el 28, 29 i 31 de març. A l'abril, hi ha hagut operacions els dies 1, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 12 i 14, és a dir. La majoria de les naus eren provinents de la Xina, Uzbekistan, Turquia o Qatar, i les sortides anaven a Grècia o Malta. L'avió amb material per a Seat va aterrar a Girona el 4 d'abril.
En total, s'han operat 16 vols provinents o amb gestió a la Xina, 6 de Qatar, 3 d'Uzbekistan, 3 de Turquia, 2 de Rússia, 2 d'Alemanya, 2 de Grècia, i un de Kènia, els EUA, Holanda i Malta.
Al conjunt de la xarxa d'AENA són un centenar els vols amb material sanitari operats des de l'esclat de la pandèmia. La majoria han estat a Madrid-Barajas, al Prat, a l'aeroport de Saragossa o al de València, però també n'hi ha hagut a altres instal·lacions més petites com les de Vitòria, Sevilla, Gran Canària o Palma.
AENA assumeix el cost de les tarifes aeroportuàries de les aeronaus que transporten material sanitari per la lluita contra la pandèmia.
[noticiadiari]2/200527[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/200452[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/200074[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/197029[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/200517[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198615[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198572[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198469[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198064[/noticiadiari]