Davant el repunt de contagis de coronavirus, el conseller de Salut, Josep Maria Argimon, ha assegurat que no és possible fer cribratges massius com l'estiu i la tardor passades, sinó que se'n faran de "molt selectius". "Tenim les mans que tenim", ha afirmat, perquè el personal sanitari està centrat en la vacunació i les visites dels casos simptomàtics.
El dia en què s'ha assolit el rècord de contagis, amb 8.000 casos, el conseller ha insistit que no és partidari del toc de queda nocturn, una mesura que no voldria que s'apliqués "si no és estrictament necessari".
Argimon ha explicat que "l'explosió de casos no es deu a un macroconcert" sinó a "interaccions" del dia a dia sense els elements de precaució i protecció, en declaracions en una visita a la Seu d'Urgell per reunir-se amb el ministre de Salut d'Andorra, Joan Martínez Benazet, i l'alcalde de la capital alturgellenca, Jordi Fàbrega.
Per millorar la situació, Argimon ha demanat a la població que respecti les mesures, que els casos positius respectin els aïllaments i que els contactes estrets compleixin les quarantenes. A més, ha demanat a la població de més de 40 anys vacunar-se o completar la pauta, ja que, ha detallat, el que s'ha observat és que la majoria d'infectats de la cinquena onada de la Covid-19 són els no vacunats.
[plantillacoronavirus]
L'aposta d'Argimon per frenar la cinquena onada
El conseller de Salut promet cribratges selectius i crida la població de més de 40 anys a vacunar-se

- Josep Maria Argimon. -
- ACN
ARA A PORTADA
-
Deu anys del miratge dels «ajuntaments del canvi»: per què no se'n van sortir Ferran Casas i Manresa
-
L'Estat planteja una oficialitat parcial del català el 2027 per vèncer les reticències de la UE Redacció
-
Illa es reuneix per primera vegada amb un baró autonòmic del PP en ple debat pel finançament Bernat Surroca Albet
-
-
Publicat el 09 de juliol de 2021 a les 18:48
Et pot interessar
-
Societat El temps del cap de setmana del 24 i 25 de maig: el sol guanya (gairebé) la batalla
-
Societat Condecoren el mosso que va liderar el cas de la nena que va patir abusos sota protecció de la DGAIA
-
Societat Els simuladors de metro obren les portes a la ciutadania per celebrar els 100 anys del servei
-
Societat Mor una dona en un incendi a casa seva a Barcelona
-
Societat Més de 9.000 anuncis de pisos turístics d’Airbnb a Catalunya són il·legals
-
Societat Turisme detecta 9.000 anuncis de pisos turístics il·legals d’Airbnb a Catalunya