Davant el repunt de contagis de coronavirus, el conseller de Salut, Josep Maria Argimon, ha assegurat que no és possible fer cribratges massius com l'estiu i la tardor passades, sinó que se'n faran de "molt selectius". "Tenim les mans que tenim", ha afirmat, perquè el personal sanitari està centrat en la vacunació i les visites dels casos simptomàtics.
El dia en què s'ha assolit el rècord de contagis, amb 8.000 casos, el conseller ha insistit que no és partidari del toc de queda nocturn, una mesura que no voldria que s'apliqués "si no és estrictament necessari".
Argimon ha explicat que "l'explosió de casos no es deu a un macroconcert" sinó a "interaccions" del dia a dia sense els elements de precaució i protecció, en declaracions en una visita a la Seu d'Urgell per reunir-se amb el ministre de Salut d'Andorra, Joan Martínez Benazet, i l'alcalde de la capital alturgellenca, Jordi Fàbrega.
Per millorar la situació, Argimon ha demanat a la població que respecti les mesures, que els casos positius respectin els aïllaments i que els contactes estrets compleixin les quarantenes. A més, ha demanat a la població de més de 40 anys vacunar-se o completar la pauta, ja que, ha detallat, el que s'ha observat és que la majoria d'infectats de la cinquena onada de la Covid-19 són els no vacunats.
[plantillacoronavirus]
L'aposta d'Argimon per frenar la cinquena onada
El conseller de Salut promet cribratges selectius i crida la població de més de 40 anys a vacunar-se
- Josep Maria Argimon. -
- ACN
ARA A PORTADA
-
L'aval de l'advocat de la UE obre camí amb l'amnistia però no desarma del tot Marchena Bernat Surroca Albet
-
-
-
El judici al fiscal general, vist per a sentència: «No hi ha proves que acreditin la filtració» Lluís Girona Boffi
-
Junts s'absté «in extremis» i frena la maniobra del PP per allargar la vida de les nuclears Guillem Delso
Publicat el 09 de juliol de 2021 a les 18:48
Et pot interessar
-
Societat
Detenen un familiar de Luis Rubiales per llençar-li ous durant la presentació del seu llibre
-
Societat
El temps d'aquest divendres 14 de novembre: alerta per fortes ratxes de vent
-
Societat
Catalunya es bolca amb l'eclipsi solar total: 27 llocs segurs perquè el vegin més de 85.000 persones
-
Societat
Per què Barcelona té la primera policia local de l'Estat amb una unitat adscrita a la fiscalia?
-
Societat
La paraula de l'any 2025: ningú sap què vol dir
-
Societat
La Fiscalia contradiu el Govern i veu discurs d'odi en el gag catalanòfob de Teatro Sin Papeles
