El Govern de la Generalitat ha aprovat un nou decret de mesures pressupostàries que inclou l'assumpció per part del Departament de Salut de les competències de control del coronavirus a les residències de gent gran. Les residències públiques i privades tenen 48 hores per comunicar les incidències detectades en relació amb la infecció, i hauran d'informar de qualsevol canvi en un màxim de 24 hores.
El decret preveu que la Direcció General de l'Autonomia Personal i la Discapacitat, fins ara depenent de Treball i Afers Socials, quedi adscrita al departament d'Alba Vergés, que ha destacat que les residències petites són les primeres on s'han fet trasllats, perquè no tenen espai per fer aïllaments. A més, també ha indicat que hi ha falta de personal en alguns centres.
La consellera de Salut ha explicat que es valorarà cada cas de forma individual, veient el percentatge de persones que hi treballen, el de positius i negatius i el tipus d'espai que ocupen. En algunes situacions, ha indicat, el millor serà el trasllat, però en altres ocasions serà preferible que els avis es quedin on estan i s'incrementi el personal.
El decret també estableix mesures de cooperació amb els ens locals per tenir els màxims recursos possibles quan s’hagi d’intervenir en les residències que ho necessitin. A aquests efectes, les problemàtiques detectades i les mesures que s’acordin per fer-hi front seran comunicades de manera immediata a l’ajuntament afectat, que informarà sobre la disponibilitat de mitjans personals, especialment en l’àmbit dels serveis socials.
1.178 morts en residències de gent gran
Des del 15 de març, 1.178 persones que vivien en residències de gent gran han mort a causa del coronavirus, segons les últimes dades d'aquest dimecres del Departament de Salut. Per primera vegada és aquesta conselleria la que fa públiques les dades, després que hagi pres el control de la situació als geriàtrics, fins ara a mans d'Afers Socials.
La xifra representa un increment de 55 defuncions en les darreres 24 hores. A banda, Hi ha 2.374 persones que viuen en geriàtrics amb diagnòstic de Covid-19 i 737 estan hospitalitzades. En total, ja són 282 les residències amb persones diagnosticades de coronavirus i 403 amb persones amb simptomatologia. Pel que fa als treballadors, n'hi ha 4.877 aïllats.
[noticiadiari]2/199826[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/200074[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/197029[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/200015[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198615[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198572[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198469[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198064[/noticiadiari]
Les residències tenen 48 hores per comunicar a Salut la seva situació i informar de qualsevol canvi en 24
Vergés diu que s'haurà d'avaluar cas per cas per decidir si es fan trasllats o s'afegeixen professionals

- Salut impulsa 19 projectes d'investigació i innovació contra la pandèmia -
- Europa Press

- Espanya suma 146.690 casos de coronavirus i el nombre de morts diàries puja lleugerament -
- Eduardo Sanz/Europa Press

- Una ambulància davant l'Hospital de Sant Jaume de Manlleu. -
- Adrià Costa

- Una professional sanitària del Clínic pren notes en una pissarra -
- ACN

- Homenatge als sanitaris de l'Hospital de Manlleu. -
- Adrià Costa

- Vergés, en una imatge d'arxiu -
- ACN
ARA A PORTADA
Publicat el 10 d’abril de 2020 a les 16:01
Et pot interessar
-
Societat La indignació a Barcelona es regira davant l'assassinat de periodistes a Gaza
-
Societat El temps d'aquest dijous 14 d'agost: les temperatures tornen a enfilar-se
-
Societat Els Mossos obren una web per retornar els més de mil mòbils robats per una estructura criminal
-
Societat Un treballador d'EBRO mor després d'un accident laboral durant la descàrrega de xapa
-
Societat Avís preventiu per contaminació atmosfèrica a la conurbació de Barcelona
-
Societat Barcelona encara no té clar com cobrar la meitat de multes que imposa als turistes