La dexametasona és una alternativa eficaç per tractar de la Covid-19. Així ho ha conclòs el Comitè de Medicaments d'Ús Humà de l'Agència Europea del Medicament (EMA, en anglès). Aquest és el segon tractament que aprova l'EMA, després que el juliol donés llum verda al remdesivir.
Aquest corticoesteroide s'ha estat utilitzant per al tractament de pacients amb Covid en el context de la pràctica clínica habitual i en assajos clínics. Segons l'EMA és eficaç en adults i adolescents majors de 12 anys amb pneumònia que requereixen d'oxigen, inclús aquells que necessiten oxigen o ventilació mecànica.
Tal com recull EuropaPress, el passat juliol, es va començar avaluar les dades d'eficàcia i seguretat de pacients que rebien dexametasona. L'estudi "Recovery" mostra que el percentatge de morts baixa en aquells pacients que s'utilitzava la dexametasona en comparació amb els que reben l'atenció habitual.
Per això, el comitè de l'EMA ha conclòs que per al tractament de pacients amb Covid-19, la dexametasona pot administrar-se per via oral, en forma d'injecció o infusió (degoteig), o intravenosa. Es recomana 6 mil·ligrams un cop al dia durant un màxim de 10 dies en adults i adolescents.
[noticiadiari]2/208286[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/208569[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/208585[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/207422[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/201967[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/205332[/noticiadiari]
Llum verda al segon fàrmac eficaç contra la Covid-19
L'Agència Europea del Medicament conclou que la dexametasona és una alternativa per tractar el coronavirus

- Gent amb mascareta al metro de Barcelona. -
- Adrià Costa

- Gent al centre de Barcelona, gaudint de la «nova normalitat», mentre els contagis tornen a augmentar. -
- Adrià Costa

- -
- Albert Alemany

- -
- Albert Alemany

- -
- Albert Alemany

- UCI de l'Hospital MútuaTerrassa. -
- Albert Alemany

- -
- Albert Alemany

- Un sanitari atenent un pacient a l'UCI -
- Europa Press
ARA A PORTADA
Publicat el 19 de setembre de 2020 a les 09:20
Et pot interessar
-
Societat Un jove brasiler explica a Quim Masferrer que s'ha enamorat del «país, la gent i la cultura catalana»
-
Societat Accident a Barcelona: un tramvia xoca contra una moto a Glòries
-
Societat Afectacions a l'R4 a causa de les obres entre Sant Vicenç de Calders i Martorell Central
-
Societat La tècnica del marcador de portes: els Mossos detenen un home que volia robar en pisos de Barcelona
-
Societat Denuncien que treballadors de Carrefour van agredir dos activistes que es manifestaven contra la complicitat amb Israel
-
Societat El temps d'aquest dimecres 3 de setembre: cel assolellat i ambient càlid