La policia espanyola ha detingut 32 persones per formar part d'una trama de matrimonis de conveniència a Barcelona i la seva àrea metropolitana. Els enllaços eren entre un membre comunitari i un altre extracomunitari a canvi de quantitats que oscil·laven els 3.000 i els 6.000 euros. Les dues parts interessades es posaven en contacte a través d'un intermediari o d'anuncis a través d'Internet. La suposada parella inscrivia al registre municipal d'alguns ajuntaments catalans, fet que donava dret al ciutadà extracomunitari a sol·licitar el Permís de Residència Familiar Comunitari de la UE.
Un intermediari era l'encarregat de posar en contacte les parts interessades a canvi d'una comissió. Tant l'oferta com la demanda es portaven a terme a través de diferents anuncis d'Internet. En alguns casos, la mateixa persona constava en diversos registres municipals com a unió de fet amb vàries persones.
Un dels tràmits a complimentar en la sol·licitud del Permís de Residència de Familiar Comunitari de la UE és l'entrevista personal a la parella. En la majoria de casos, van ser qualificades com a "desfavorables" després de les evidents irregularitats que presentaven els sol·licitants, com persones que eren la primera vegada que es veien, que no s'entenien en no parlar un idioma comú i d'altres que prèviament havien intentat la regularització d'un "fill" que després presentaven com a "marit".
Als detinguts, se'ls acusa d'un delicte de falsificació documental, usurpació de l'estat civil, contra les relacions familiars, afavoriment de la immigració il·legal i contra el dret dels ciutadans estrangers.
Matrimonis de conveniència
Detinguda una trama que organitzava enllaços per entre 3.000 i 6.000 euros
ARA A PORTADA
Publicat el 24 de novembre de 2011 a les 14:18
Et pot interessar
-
Societat La indignació a Barcelona es regira davant l'assassinat de periodistes a Gaza
-
Societat El temps d'aquest dijous 14 d'agost: les temperatures tornen a enfilar-se
-
Societat Els Mossos obren una web per retornar els més de mil mòbils robats per una estructura criminal
-
Societat Un treballador d'EBRO mor després d'un accident laboral durant la descàrrega de xapa
-
Societat Avís preventiu per contaminació atmosfèrica a la conurbació de Barcelona
-
Societat Barcelona encara no té clar com cobrar la meitat de multes que imposa als turistes