Nova dada preocupant sobre l'ús social del català. Només el 5% dels anuncis de Wallapop a Catalunya estan en català, tal com ha recollit i explicat a través de les xarxes socials l'analista de dades Roger Sanjaume. Segons detalla, l'ús de la llengua és "ínfim" en els més de 300.000 anuncis que s'han analitzat a la plataforma de venda d'articles de segona mà.
L'especialista compara les dades extretes de Wallapop amb l'última enquesta d'usos lingüístics de la població i detecta algunes semblances. Les vegueries de la meitat nord del país són les que presenten més anuncis en català, en la línia de l'ús social que remarca l'enquesta. L'única excepció són les Terres de l'Ebre, en què hi ha un percentatge baix de català a Wallapop en comparació amb l'ús social que realment té.
D'entrada veiem que l'ús del català a la plataforma és ínfim, en general al voltant d'un 5% dels anuncis utilitzen el català a la descripció. Així i tot si agreguem l'ús mitjà per vagueries per poder comparar amb l'EULP 2018 veiem força similituds entre territoris. pic.twitter.com/wOkblHR1vV
— Roger Sanjaume (@rogersanjaume) January 27, 2025
La presència del català als anuncis de Wallapop també es mou en la mateixa línia que a les vegueries. Osona, el Ripollès, el Pallars Jussà, el Pla de l'Estany o el Priorat és allà on hi ha més oferta en llengua catalana, mentre que l'àrea de Barcelona és on el predomini del castellà és major.
Potser tampoc ajuda el fet que l'aplicació no hagi fet cap pas endavant per incloure el català. Malgrat ser una empresa emergent creada a Catalunya i que va anunciar en diverses ocasions que treballava en la implementació de la llengua catalana, des de la seva posada en marxa el 2013 només ha operat en castellà.