Salou es vol desvincular de les ofertes d'alcohol i sexe d'una agència de viatges

El director gerent del Patronat de Turisme de Salou, Juan Carlos Capilla, assegura que estan "totalment en contra d'aquest paquet perquè ataca frontalment" la seva estratègia de promoció com a primer destí d'oferta familiar i com a destí esportiu

Publicat el 05 d’abril de 2016 a les 19:26
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=axljlTNV6-g[/youtube]
El director gerent del Patronat de Turisme de Salou, Juan Carlos Capilla, ha anunciat avui que es requerirà "el cessament immediat" en l'ús del nom de Salou en la promoció d'un paquet turístic de quatre dies, del 4 al 8 del mes de maig vinent, anomenat Karibean Spring Break. Capilla ha assegurat que estan "totalment en contra d'aquest paquet perquè ataca frontalment" la seva estratègia de promoció com a primer destí d'oferta familiar i com a destí esportiu. 

El web del festival el promociona amb frases com: "El sexe i l'alcohol sempre prevalen en una atmosfera de bogeria pura!" i afegeix, entre d'altres, que és una "gran oportunitat per fotre un clau amb l'embriaguesa com a excusa. La teva primera orgia a Espanya".

El consistori recorda que el Karibean és una oferta privada, igual que Saloufest, el festival universitari britànic que acaba aquest dissabte, però que tots dos perjudiquen la marca Salou. Per això, volen allunyar-se de la "mala imatge que representa la comercialització d'aquest tipus de paquets de vacances molt puntuals", que no encaixa amb el 80% de públic familiar dels 2 milions de turistes que rep Salou.

El president del patronat ha demanat fins i tot als empresaris hotelers que no comercialitzin aquest tipus d'ofertes i ha recordat que l'Associació hotelera Salou, Cambrils, La Pineda i la Federació d'Empresaris d'Hostaleria i Turisme de la província de Tarragona (FEHT) també rebutgen aquest tipus de productes.

Segons l'Observatori del Parc Científic i Tecnològic de Turisme i Oci del 2015, el 80% dels turistes que han visitat Salou han estat famílies, i el 60% dels turistes tenen entre els 35 i els 64 anys. Per contra, els joves de 15 a 24 anys suposen el 10,1% i són la franja d'edat minoritària. El 70,7% dels turistes de Salou han repetit i les principals activitats van ser anar a la platja (70,5%), relaxar-se i descansar (52,0%) i passejar (46,9%).
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=V3rK5XaCbqI[/youtube]