Fins a la dècada dels anys 80 tots els adults rebien la vacuna contra la verola humana. Tal com ha explicat l'epidemiòleg Oriol Mitjà aquesta setmana, la vacuna es va deixar d'administrar perquè es va erradicar la malaltia. Ara, però, Espanya ja ha detectat almenys una trentena de casos de la verola del mico.
Es tracta d'una variant que prové de les rates i els esquirols que fins ara només s'havia detectat a l'Àfrica. En les últimes setmanes, el Regne Unit i Portugal també han confirmat la detecció d'alguns casos. Els científics estan estudiant quina és la millor estratègia per fer front a aquesta variant, que afectarà sobretot els menors de 45 anys, és a dir, els no vacunats de la verola humana.
I és que el fàrmac contra la verola humana tradicional genera immunitat creuada davant la verola del mico i protegeix fins a un 85%. Segons indiquen els experts, aquesta vacuna es podria utilitzar per als contactes de contagiats, sobretot durant les primeres 72 hores.
De fet, la coordinadora de Salut Internacional de l'Hospital del Mar, Judith Villar, ha assegurat al 324 que la vacuna de la verola humana és útil fins i tot si s'administra passades les 72 hores del contacte. "La simptomatologia duraria molt menys, la qual cosa és un benefici per al pacient i evita complicacions greus, a més de trencar la cadena de transmissió abans", ha explicat.
[plantillavirals]
Serveix la vacuna de la verola humana per protegir-nos contra la verola del mico?
Societat
El fàrmac que s'havia administrat fins als anys 80 genera immunitat creuada i protegeix fins a un 85% davant d'aquesta variant
ARA A PORTADA
-
Societat Els docents en vaga tallen les carreteres en l'inici d'un nou curs sense normalitat Marc Orts i Cussó
-
Societat L'informe PISA certifica el declivi educatiu a Espanya amb els pitjors resultats de la història Gerard Mira
-
Política Illa demana una treva als sindicats per poder resoldre els problemes de l'educació Bernat Surroca Albet
-
Publicat el
20 de maig de 2022 a
les 19:00
Et pot interessar
-
Societat Niubó dibuixa la línia vermella del Govern amb els docents: «L'oferta salarial és més que suficient»
-
Societat
Un jutjat de Barcelona investigarà l’expulsió de cantaires de la Sagrada Família durant la visita del Papa
-
Societat
El preu d'una treva educativa
-
Societat
La crisi de les proves PISA enterboleix un inici de curs enverinat per la vaga educativa
-
Societat
Aules i llengua
-
Societat
Nous pisos de pas per a famílies sense llar (i altres perfils) a Barcelona
