Troballa curiosa i inesperada prop de Queralt, a Berga. Segons va avançar Televisió del Berguedà i ha pogut confirmar aquest diari, dimarts al vespre una persona va trobar quatre cavallets de la Patum en una cuneta de la carretera BV-4242, prop de Queralt. El més curiós és que es tracta dels cavallets que van desaparèixer fa dues dècades quan algú els hauria sostret d’un magatzem municipal.
El cap de colla de la comparsa dels Turcs i Cavallets, Jaume Casadesús, ha assegurat que “quan em van trucar els Mossos i vaig veure els cavallets de seguida els vaig reconèixer. Estaven en perfecte estat”. Casadesús explica que aquests cavallets es van fer com a rèplica dels originals en l'època en què Jaume Farguell era l'alcalde de la ciutat i Daniel Tristany el regidor de Patum.
Finalment, des de la comparsa es va arribar a la conclusió que no es podia sortir a la plaça amb ells perquè podia ser perillós, ja que són de fibra de vidre. Aquests cavallets es van guardar en un magatzem municipal fins que “un dia els volia veure i ja ningú en sabia res, havien desaparegut. Als qui de veritat ens estimem la Patum ens va saber molt greu que passés això”. 20 anys després han tornat a aparèixer i de la forma més curiosa.
De moment, els Mossos investiguen els fets i aquest divendres l’Ajuntament de Berga explicarà què es té previst fer amb les peces.
Troben en una cuneta quatre cavallets de la Patum desapareguts fa 20 anys
La troballa es va fer dimarts a la nit a la carretera BV-4242, poc abans d’arribar al Santuari de Queralt
ARA A PORTADA
Publicat el 18 de març de 2021 a les 11:04
Et pot interessar
-
Societat Un jove brasiler explica a Quim Masferrer que s'ha enamorat del «país, la gent i la cultura catalana»
-
Societat Accident a Barcelona: un tramvia xoca contra una moto a Glòries
-
Societat Afectacions a l'R4 a causa de les obres entre Sant Vicenç de Calders i Martorell Central
-
Societat La tècnica del marcador de portes: els Mossos detenen un home que volia robar en pisos de Barcelona
-
Societat Denuncien que treballadors de Carrefour van agredir dos activistes que es manifestaven contra la complicitat amb Israel
-
Societat El temps d'aquest dimecres 3 de setembre: cel assolellat i ambient càlid