L'agència de cooperació policial europea Europol ha mobilitzat a la seva unitat de ciberdelinqüència per investigar l'atac patit aquest divendres per milers d'organitzacions d'almenys 74 països, considerat d'"un nivell sense precedents" en la història.
El Centre Europeu de Ciberdelinqüència està treballant "estretament" amb els països que s'han vist afectats, entre ells Espanya, en la mesura en què la institució considera necessària una "complexa investigació internacional" per esclarir l'abast i l'autoria de l'atac amb 'ransomware'.
Els experts estimen en més de 50.000 el nombre d'organitzacions víctimes dels atacs, atribuït inicialment al virus "Wanna Cry. Segons els testimonis que s'han anat coneixent en aquestes últimes hores, els hackers exigien el pagament de diners en bitcoins a canvi d'alliberar els sistemes.
Entre els objectius aconseguits hi ha empreses com ara Telefónica, així com el sistema de salut pública britànica i diverses entitats financeres russes. Aquest dissabte s'han conegut, a més, accions contra la firma automobilística francesa Renault, l'empresa ferroviària alemanya Deutsche Bahn i diversos dels principals hospitals d'Indonèsia.
L'Europol assegura que el ciberatac és d'un nivell «sense precedents»
Tecnologia
L'ens treballa "estretament" amb els països que s'han vist afectats i posa en marxa una "complexa investigació internacional" per esclarir l'abast i l'autoria de l'atac amb 'ransomware'
ARA A PORTADA
-
Societat Inici de curs educatiu convuls després d'un any de mobilitzacions «històriques»: i ara, què? Gerard Mira
-
Societat «Els governs seran cada vegada més gestors de tragèdies» Pep Martí i Vallverdú | Arnau Urgell i Vidal
-
-
Societat «Les elits encara pensen que la recerca és finançament, quan és talent i regulació» Pep Martí i Vallverdú
-
Economia «El que volem veure és el pla d'infraestructures que prepara el Govern» Pep Martí i Vallverdú
Publicat el
13 de maig de 2017 a
les 11:37
Et pot interessar
-
Tecnologia
La Universitat de Lleida testarà cases de fusta per reduir un 20% el consum energètic
-
Tecnologia
Google eliminarà totes les dades emmagatzemades del mode incògnit
-
Tecnologia
El nou «Call of Duty: Warzone» té participació catalana (i ja pots jugar-lo)
-
Tecnologia
La policia inicia una investigació a Andorra després d'un reportatge sobre OnlyFans al país
-
Tecnologia
Facebook i Instagram recuperen la normalitat després d'una caiguda mundial
-
Tecnologia
Twitter activa sense avisar aquesta perillosa funció
