Vila considera la digitalització en català de les pàgines web el «gran repte» del comerç santcugatenc
El castellà predomina com a llengua d’inici tant a les pàgines web com de Facebook
ARA A PORTADA
-
Llogar un pis a Catalunya és un 11% més car que fa un any: així varia el preu per ciutats Lluís Girona Boffi
-
-
El Consell de Garanties, en contra del decret llei per ajornar la pujada de la taxa turística Redacció
-
La Unió Europea multa Glovo amb 329 milions per formar un càrtel per controlar el sector del delivery Marc Orts i Cussó
-
Publicat el 18 de desembre de 2020 a les 09:30
Actualitzat el 18 de desembre de 2020 a les 10:37
El govern local aborda els resultats extrets de l'estudi Ofercat, impulsat per la Direcció General de Política Lingüística del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya. Un informe on s'assenyala que tant sols el 54% dels comerciants de Sant Cugat s'adreçen directament a la seva clientela en català i que només el 24,8% de les pàgines web l'utilitzen com a llengua d'inici.
[noticia]4537[/noticia]
La tinència d'alcaldia de Promoció Econòmica i Comerç, Elena Vila, assegura que des del servei de comerç estan "molt satisfets" amb els resultats a Sant Cugat, que compta amb gairebé el 90% de la retolació en català. "Unes dades que demostren que es compleix amb la normativa de política lingüística". No obstant això, també ha afegit que l'estudi revela certs punts a la ciutat que cal "millorar".
Vila apunta principalment a les mancances que s'han observat pel que fa a l'adaptació de les pàgines web al català i a l'atenció oral en estabilments regentats per població estrangera. Pel que fa a aquest últim però, explica que s'intueix un "esforç important per adaptar-se a la llengüa del client", ja que les dades s'incrementen del 54% fins al 69% pel que fa a aquells comerciants que canvien de llengua quan es dirigeixen en català.
No obstant això, la tinenta destaca que "tot allò que serveixi per acompanyar el comerç local perquè pugui oferir un millor servei a la ciutadania, és una prioritat". En aquest sentit, considera que cal potenciar l'ús de la llengua catalana en el comerç, ja que "posa més en valor la proximitat i l'atenció personalitzada". "L'Ajuntament vetllarà pel compliment de la normativa lingüística i seguim oberts a continuar col·laborant amb plans per la promoció del català com hem fet fins ara".
La socialista relata que ja han estat treballant amb la Fundació .cat perquè els comerços del municipi poguessin disposar del domini online .cat. Tanmateix, també exposa que en tots els serveis gratuïts impulsats pel govern per l'assessorament a comerços i nous emprenedors ja s'ha estat posant el focus per conscienciar en l'adaptació dels continguts web al català.
"Aquest és el gran repte. Donar un suport específic en el procés de digitalització dels comerços santcugatencs per la traducció al català", conclou Vila insistint en la importància d'adaptar-se a les necessitats del client.
Et pot interessar
-
Societat Tot el que amaga el debat sobre la Catalunya Nord
-
Societat La guerra i la por
-
Societat Com ha canviat la manera de vestir al llarg de la història?
-
Societat Menys de 10 trens al dia a la Catalunya buidada
-
Societat Què recomana exactament la UE en cas de guerra o desastre?
-
Societat Un pilot d'avió decideix girar cua en ple vol perquè s'ha descuidat el passaport