El dolç que ha fet embogir TikTok i esgota els festucs d'arreu del món

Davant la demanda creixent, alguns supermercats europeus com Lidl han llençat la seva pròpia versió de baix cost, que també ha volat de les prestatgeries

  • Xocolata dubai, en una imatge d'arxiu -
Publicat el 20 d’abril de 2025 a les 14:54

Una nova moda gastronòmica ha fet tremolar el mercat mundial dels fruits secs. Es tracta de la coneguda com a xocolata Dubai, una llaminadura d’origen emiratià que ha conquerit TikTok gràcies a la seva combinació de xocolata, crema de festuc i fils de kataifi. La seva popularitat ha estat tan gran que ja està afectant l’abastiment mundial de festucs.

El producte, creat el 2021 per la xocolateria Fix Dessert Chocolatier, ha esdevingut un símbol de luxe i viralitat. El seu èxit ha provocat un augment del 40% en les exportacions de festucs de l’Iran cap als Emirats Àrabs Units, mentre que els Estats Units, un dels principals productors mundials, pateix una collita més fluixa del que és habitual.

Davant la demanda creixent, alguns supermercats europeus com Lidl han llençat la seva pròpia versió de baix cost, que també ha volat de les prestatgeries. Mentrestant, a les xarxes socials proliferen vídeos de degustacions, imitacions casolanes i fins i tot casos de revenda a preus que superen els 100 euros per unitat.

La creadora d’aquest dolç és Sarah Hamouda, fundadora de Fix Dessert Chocolatier, que va concebre la recepta durant el seu embaràs, buscant una combinació que calmés els seus antulls. El resultat ha estat un producte exclusiu que ha traspassat fronteres i ha transformat una llaminadura en un objecte de desig global.

La barreta original no és fàcil d’aconseguir: sovint s’esgota pocs minuts després de posar-se a la venda i, fins i tot, han aparegut pràctiques de contraban i revenda il·legal a preus desorbitats.