El menjar dels hospitals és dolent? Arriben canvis en el menú

El Ministeri espanyol de Consum ha anunciat que regularà l'alimentació als centres sanitaris perquè sigui saludable i nutritiva, com ja ha fet a les escoles

  • Cuineres d'un hospital preparant el menjar -
Publicat el 15 de maig de 2025 a les 19:02
Actualitzat el 15 de maig de 2025 a les 19:03

Hi ha el mite, més o menys constatat, que diu que el menjar dels hospitals és molt dolent. Bé, doncs sigui real o no, el que és clar és que això està a punt de canviar. I és que el ministre espanyol de Consum, Pablo Bustinduy, ha anunciat que posarà en marxa un reial decret per regular els menús dels centres sanitaris i de les residències de gent gran.

La voluntat és que els àpats que s'ofereixen en aquests espais compleixin amb una alimentació saludable i nutritiva, en la mateixa línia del que ja va impulsar l'executiu estatal a les escoles. La nova normativa, com va passar als centres educatius, vol establir unes freqüències mínimes de verdures, fruites i peixos, així com limita el nombre de fregits, els plats precuinats, els aliments processats i els productes ensucrats.

Per establir aquests canvis es comptarà amb la participació de dietistes, nutricionistes i les comunitats autònomes. Des del Ministeri lamenten que l'alimentació que s'ofereix als pacients dels hospitals "contradiu" els consells dels professionals sanitaris. Bustinduy també ha criticat les màquines amb menjar que en moltes ocasions tenen "poques alternatives saludables i acabem caient en les patates de bossa o les xocolatines".

Pel que fa a l'alimentació de les residències, el ministre ha assegurat, en declaracions a la Sexta, que la situació és "força flagrant". "Tothom ha vist fotografies de menjar podrit que no compleix amb els estàndards mínims de dignitat que mereixen les persones dependents", ha sentenciat.