Visita de l'escriptor Juan Retama

El Club de lectura de Llobera contempla, entre les seves activitats, la visita d'autors o traductors que puguin parlar-nos en primera persona de la seva feina

Publicat el 20 d’octubre de 2015 a les 16:04
Actualitzat el 20 d’octubre de 2015 a les 18:47

El dilluns, dia 19 d'octubre vam tenir la sort de rebre l'escriptor Juan Retama, del qual ja havíem llegit dues obres.

La primera novel.la que vam llegir d'ell ens va sorprendre per la intensitat i originialitat creativa: "Gentes de otro lugar" es confegeix a partir de les experiències petites i quotidianes de perosnes anònimes, fins que desemboca en un desenllaç sorprenent.

Aquest curs hem llegit "Del rencor y la memoria", una crua història que s'inicia a la guerra civil a Navarra i avança fins a la Barcelona de finals del segle XX.

Retama és un historiador que escriu i impregna tota la seva literatura del profund coneixement de la història.

L'autor va néixer a Estella i ben jove es va traslladar a Catalunya. Les seves obres han guanyat diversos premis literaris. Us el recomanem vivament!