
Solsona (ACN).- El president de la Federació de Municipis de Catalunya (FMC), Manel Bustos, ha defensat aquest dimecres al migdia a Solsona que els consells comarcals s'han "d'actualitzar" i "han de donar resposta" , i ha afirmat que la federació "no descarta res" , en el sentit que algun d'aquest ens comarcals es pugui suprimir. Bustos ha destacat que els presidents dels consells comarcals han de ser els alcaldes i no pas els caps de l'oposició, i ha defensat que "el què ha de desaparèixer és l'òrgan de control polític que en el seu moment va crear CiU" . Manel Bustos ha fet aquestes declaracions en el marc del Comitè Executiu de la Federació de Municipis de Catalunya que s'ha celebrat a Solsona.
La capital del Solsonès ha estat el lloc escollit per la Federació de Municipis de Catalunya per celebrar el Comitè Executiu i el Consell Nacional de la federació. Un dels punts de l'ordre del dia de la reunió ha estat el futur dels consells comarcals. En aquest sentit, el president de l'ens i alcalde de Sabadell, Manel Bustos, ha explicat que la federació ha creat una comissió específica d'anàlisi presidida per l'alcalde de Gavà, Quim Balsera, i ha afirmat que els consells s'han "d'actualitzar" i han de "donar resposta" .
"Estem segurs que amb el Govern trobarem una proposta per facilitar l'estalvi i l'aprofitament dels recursos i per donar més i millor serveis a l'àmbit territorial" , ha explicat Bustos. A més, el president de la FMC ha afirmat que la federació "no descarta res" , preguntat sobre si estarien a favor d'eliminar algun consell comarcal. Bustos ha afegit que la FMC vol que "els instruments que són útils i estalvien recursos com demostren avui dia molts consorcis que mancomunen serveis puguin continuar així".
A més, Bustos ha afegit que s'ha d'aprofundir si els consells comarcals "són un instrument tècnic liderat només pels governs locals" o si "continuen sent el què va crear CiU en el seu moment i que eren òrgans de control polític" i això, ha sentenciat Bustos, "és el que ha de desaparèixer" , ja que "avui dia no té cap sentit que el cap de l'oposició d'un ajuntament sigui el president d'un consell comarcal" . Per Bustos, els presidents dels ens comarcals "han de ser els alcaldes perquè és un instrument al servei dels governs i dels ajuntaments" .
David Rodríguez, vicepresident de la FMC, ha agraït la “sensibilitat territorial” de la presidència de l’entitat a l’hora d’acceptar desplaçar les reunions dels òrgans de govern a Solsona i que la ciutat pugui “convertir-se en la seu per un dia del municipalisme català” . Manuel Bustos, president de la Federació i alcalde de Sabadell, ha destacat l’encert de Rodríguez de reclamar aquest gest, que demostra “la capacitat de descentralitzar la feina de treballar per als municipis fora de l’àmbit metropolità” . Bustos ha elogiat la tasca del batlle solsoní, assenyalant que és “una de les persones que està contribuint a orientar el municipalisme del segle XXI”.
El Comitè Executiu i Consell Nacional de la FMC ha tractat altres temes com la relació entre la Generalitat i els ajuntaments, la depuració d'aigües, la situació de les escoles bressol o les polítiques socials.

