Certificado de Ahorro Energético (CAE), és un certificat d'estalvi energètic que garanteix i acredita que després de portar a terme una actuació d'eficiència energètica, s'ha aconseguit una millora en el consum energètic estalviant energia.
És a dir, per exemple, imaginem que tenim una caldera antiga de gas i realitzem la substitució d'aquest aparell per una aerotèrmia. Llavors, mitjançant un procediment es realitzarà una comparativa entre el consum d'energia anterior i el posterior, valoraran i verificaran si en aquesta actuació duta a terme hi ha un estalvi energètic en la seva situació final.

- Cartell de la jornada
La Xarxa d'Oficines per la Transició energètica del Gremi d'Instal·ladors efectuarà diverses jornades de conferències per donar a conèixer que és un CAE, com s'aplica i quin és el seu funcionament per tota la Catalunya Central.
De fet, ja se’n va fer una al mes d'abril a Puigcerdà i la següent serà a Solsona aquest dissabte 17 de maig en el marc de la Fira de Sant Isidre. Es farà a la sala cultural de l'Ajuntament a les 11 h.
Aquestes xerrades van adreçades a empreses i professionals del sector instal·lador, ja que aquests són els agents que promouran els esmentats certificats d'estalvi energètic entre empreses i particulars perquè se'n puguin beneficiar.
Podeu inscriure-us mitjançant el codi QR del cartell de l'esdeveniment o escrivint un mail a otesolsones@gbb.cat.
Cal remarcar que en portar a terme una actuació d'eficiència energètica, no només podem tenir un retorn econòmic aconseguint un CAE, sinó també a conseqüència d'aquesta millora d'eficiència encara el retorn econòmic serà major, ja que el consum en energia serà inferior i, per tant, la factura baixarà també.

- Xavier Vilalta
Segons Xavier Vilalta, Conseller Comarcal del Solsonès de Turisme i Transició Energètica:
"El pilar inicial de la transició energètica és l'eficiència i l'estalvi, i el mercat de certificats d'eficiència energètica és la millor eina de llarga durada de què disposem a hores d'ara per a monetitzar l'esforç econòmic en actuacions d'estalvi energètic. Aquesta jornada és fonamental per a que empreses, particulars i entitats locals coneguin com funciona aquest nou mercat i se'n puguin beneficiar".
Qui som
La xarxa d'Oficines Empresarials de Transició Energètica del Gremi d’Instal·ladors amb projectes assignats per al Bages, Berguedà, Moianès, Solsonès i la Cerdanya.
Aquest projecte és impulsat per l'ICAEN (Institut català de l'energia) amb l'objectiu d'executar tota mena d'accions divulgatives, assessorament, promoció i formació relacionades amb la transició energètica i l’assoliment dels objectius previstos en el PROENCAT 50.