El sindicat ha presentat el manifest “Per viure dignament als pobles”, on reclama servei de salut per a tots els pobles i que es garanteixi l’atenció domiciliària a la gent gran, que no s’hi tanquin les escoles i que es promoguin les escoles bressol publiques, que es posin facilitats als emprenedors al món rural per donar oportunitats de feina, afavorir l’accés a l’habitatge també amb lloguers assequibles, més transport públic, bona cobertura telefònica i fibra òptica, més dotacions de cossos de seguretat, i ajudes específiques al teixit comercial dels pobles.

L’acte ha reivindicat específicament les necessitats en igualtat de gènere, joves i atenció a la gent gran. Dones d’Unió de Pagesos alerta que calen serveis als pobles, perquè les dones puguin impulsar els canvis necessaris al món rural, per acabar amb les desigualtats de gènere i per lluitar contra la violència masclista. Pagesia Gran d’Unió de Pagesos clama per l’atenció a la salut i a les cures que tenen les ciutats i per evitar l’exclusió digital en els tràmits administratius i bancaris. Joves d’Unió de Pagesos ha reclamat accés a l’habitatge i al treball per arrelar els joves al territori.

Unió de Pagesos reclama a l’Administració que impulsi el sector agrari com a eix central en el foment de treball a les zones rurals. La concentració del món rural ‘Per viure dignament als pobles’ d’avui forma part de la campanya de mobilitzacions #LaPagesiaDiuProu a causa de l’empitjorament de les condicions de treball al camp i l’estancament de les polítiques adreçades a la pagesia. El sindicat ha posat avui el focus en les mancances que té Catalunya per garantir l’equilibri territorial. A més a més de reivindicar el valor social de l’activitat agrària i la necessitat de posar-la al centre del model de país. Unió de Pagesos alerta de la disminució del nombre d’actius agraris els últims anys a casa nostra (del 2009 al 2020 s’han perdut 5.867 explotacions agràries a Catalunya) i de seu envelliment (el 40% dels caps d’explotació tenen 65 o més anys).

L’acte ‘Per viure dignament als pobles’ ha comptat amb la participació i el suport de la Federació de Municipis de Catalunya, l’Associació Catalana de Municipis, l’Associació de Micropobles de Catalunya, la Unió Sindical de Treballadors i Treballadores de l’Ensenyament de Catalunya (USTEC) i de la Societat Catalana de Medicina Familiar i Comunitària (CAMFiC).
Aquí manifest “Per viure dignament als pobles"
L’acte ha estat restransmès per Instagram Live, podeu recuperar-lo a Instagram @uniopagesos