Hostaleria i Turisme del Berguedà serveix enguany més de 1.500 menús de temàtica boletaire

L'entitat es prepara ja per la pròxima campanya gastronòmica, enfocada a la tòfona i la carn de caça

La ruta de sopars maridats del bolet s'ha desenvolupat en sis restaurants de la comarca
La ruta de sopars maridats del bolet s'ha desenvolupat en sis restaurants de la comarca | Hostaleria i Turisme del Berguedà
Redacció
13 de desembre de 2024, 11:25
Actualitzat: 12:29h

Èxit rotund. Aquesta és la valoració que l’Associació d’Hostaleria i Turisme del Berguedà fa de l'edició d'enguany de la campanya de la Cuina del Bolet. Els establiments participants han servit més de 1.500 menús temàtics, mentre que la ruta de sopars maridats ha comptat amb la participació de 345 comensals a la proposta, que es consolida i referma entre les campanyes gastronòmiques de temporada de l'associació.

Enguany, la ruta ha portat els comensals a les taules dels sis restaurants participants, permetent-los gaudir de menús complets amb el bolet com a protagonista i acompanyats per vins de la DO Pla de Bages, amb preus exclusius. A més, els àpats han incorporat la participació dels responsables dels cellers protagonistes, que han explicat els detalls dels vins que han maridat amb els plats. Aquest 2024 han participat en la iniciativa Hostal Pedraforca, Cal Majoral, La CabanaEl Forn de Gósol, Els Roures i Cal Marçal, i també els cellers Abadal, Collbaix, Oller del Mas, Solergibert, Més que paraules i Artium.

La presidenta d'Hostaleria i Turisme del Berguedà, Sílvia Culell, ha valorat molt positivament la continuïtat de la proposta, la demanda entre els comensals que ja hi havien participat i la bona acollida dels restauradors. Per a Culell, aquesta iniciativa serveix per donar activitat als restaurants els dijous a la nit dels mesos d’octubre i novembre, generar una proposta gastronòmica i d’oci, i per donar a conèixer vins de la comarca veïna. 

Paral·lelament, els 17 restaurants de la comarca que han ofert, des del 20 de setembre i fins al 24 de novembre, menús amb el bolet com a protagonista, n'han servit més de 1.500, resultant també en un èxit. A la vegada, també han manifestat el consum de plats amb bolet, de forma individual.

D'aquesta manera, Hostaleria i Turisme tanca el temps dels bolets i assenyala que ja treballa per preparar la campanya de la cuina de la caça i la tòfona. Està previst que aquesta acció s'allargui del 16 de gener al 16 de març als restaurants de la comarca. Aquesta inclourà, novament, una nova edició de la ruta dels sopars maridats, en aquest cas amb els plats de caça i la tòfona com a protagonistes.