Més restauradors i millor producte: la Cuina del Bolet al Berguedà torna amb l'optimisme del sector

Hostaleria i Turisme passa la pàgina d'una temporada 2023 "per oblidar" consolidant l'oferta de sopars maridats

La presentació de la campanya ha tingut lloc al Palau dels Pinós de Bagà
La presentació de la campanya ha tingut lloc al Palau dels Pinós de Bagà | Lídia López
18 de setembre de 2024, 17:30
Actualitzat: 17:35h

El Berguedà dona la benvinguda a la tardor amb una nova edició de la campanya de la Cuina del Bolet. Hostaleria i Turisme (HiT) torna a apostar per aquesta finestra de promoció que posa en relleu un producte "transversal i estratègic" i ho fa sumant restauradors i consolidant l'oferta dels sopars maridats després de la bona rebuda l'any passat. L'acció engegarà el 20 de setembre i s'allargarà fins al 24 de novembre.

Les expectatives del sector són altes. Tal com ha apuntat la presidenta d'HiT, Sílvia Culell, enguany la campanya arriba amb una situació més optimista pel que fa als bolets i, per tant, "amb millor producte per cuinar". Cal no oblidar que, l'any passat, els xefs van haver de recórrer a la imaginació i els recursos propis per poder elaborar plats atractius pels comensals: "Va ser una temporada per oblidar". De moment, les pluges han acompanyat la producció de fongs, i la predicció meteorològica fa pensar que continuarà així.

Un altre aspecte positiu destacat per la presidenta ha estat la incorporació de nous establiments a la campanya, que passa de 13 a 17 restaurants repartits arreu de la comarca. Amb tots ells es construeix la campanya, que consisteix a elaborar menús especials amb els bolets de protagonistes, per a tots els gustos i butxaques -els preus oscil·len entre els 30 i els 60 euros-. Aquest 2024, formen part de la proposta: Ca l’Amagat i Niu Nou (Bagà), La Barana, La Cabana i Hotel Estel (Berga); Hostal La Muntanya (Castellar de n’Hug); Els Roures i Restaurant Font Freda (Castellar del Riu); El Recó de l’Avi (Guardiola de Berguedà); Cal Majoral (L’Espunyola); Cal Marçal (Puig-reig); Susèn i Hostal Pedraforca (Saldes); Cal Candi (Vilada); El Forn (Gósol); La Candela (Gironella); i Sant Cristòfol (Santa Maria de Merlès).

La iniciativa que es reprèn aquesta temporada és la celebració dels sopars maridats amb vins de la DO Pla de Bages, després de replicar a la tardor la fórmula que ja funcionava a l'hivern amb la Caça i la Tòfona. "Per petició popular, repetim els sopars maridats", ha anunciat Culell, que ha explicat que la dinàmica serà d'un sopar a la setmana, els dijous, a partir de l'octubre i endavant. El gremi encara està acabant de definir el calendari, però sí que ha pogut avançar que tindran un preu de 45 euros, resultant en "una bona oportunitat per gaudir d'una gran experiència gastronòmica a un preu molt competitiu".

Des de l'Agència de Desenvolupament del Berguedà tornen a donar suport a la campanya. "La restauració i els productors locals són un binomi emblema i singular que genera atracció", ha assenyalat Sebastià Prat, que més enllà d'aquest reclam cap a l'exterior, també ha volgut "convidar als berguedans i les berguedanes a gaudir de la nostra restauració durant aquesta època". A més, el vicepresident de l'ens també ha destacat la "transversalitat" del bolet, recordant que a  més de la campanya de cuina, també compta amb altres aparadors com el Mercat de Cal Rosal, les fires en diferents municipis del Berguedà i l'exposició permanent al museu de Montmajor.

Més enllà de les campanyes, des d'Hostaleria i Turisme posen en relleu el potencial gastronòmic de la comarca durant els mesos de tardor i hivern, ja que a continuació dels bolets, serà el torn de la tòfona i els productes de la caça. En tot cas, sabedors del gran nombre de productors berguedans, des del gremi es comprometen a continuar innovant i impulsar noves accions que permetin desestacionalitzar la promoció i divulgació del sector, comptant també amb els allotjaments, que són l'altra branca de l'associació. Per aquest motiu, HiT està treballant en el desenvolupament d'una nova pàgna web que faciliti la comunicació de l'entitat i els seus socis.

En paral·lel, Sílvia Culell també ha avançat que la junta ja té al cap la pròxima edició de la campanya de la Cuina del Bolet. La raó és que, amb motiu del 25è aniversari, volen fer realitat una proposta especial de celebració.