La corredora berguedana Núria Picasm, que ha realitzat en 25 hores i 52 minuts la Cavalls del Vent i la Carros de Foc, fa una valoració molt positiva d'aquesta experiència. A part de ser tot un repte i una fita històrica, l'atleta considera que "ha estat un somni complert". Després d'enllaçar durant la nit de Sant Joan aquestes dues travesses, ha assegurat que ha viscut "moments molt durs", però també una "gran alegria i felicitat".
"Unir el que són els meus llocs preferits per córrer era un somni que tenia al cap des de fa molt temps", ha declarat després del repte. I ara que ho ha aconseguit, afirma, la satisfacció és "immensa".
Pel que fa als millors moments, ha explicat que es queda amb el contrast entre els dos recorreguts, on el paisatge i l'entorn eren "completament diferents", així com amb "l'emoció de tota la gent" que l'esperava, la ha acompanyat i li ha donat ànims durant el trajecte.
El repte consistia en unir la Travessa Cavalls del Vent, al Parc Natural del Cadí Moixeró amb Carros de Foc, al Parc Nacional d’Aigüestortes i Sant Maurici. En total, 140km i 8.829m de desnivell positiu per les quals no s’havia marcat cap objectiu de temps, però que finalment completava amb 25h52 en un repte que mai ningú havia completat.
Picas va unir les dues curses després d'una nit intensa al Cadí Moixeró, i mitjançant un helicòpter, que la va portar cap a l'oest de Catalunya. A l'arribar, afirma, el moment va ser "gairebé màgic". Eren les 6.55 del matí quan va començar al Carros de Foc amb l'energia renovada. Aquesta cursa va ser més dura però, "exhausta", afirma, va finalitzar un "somni" màgic i especial. Pel que fa a un nou repte similar, Picas ha afirmat que "no creu" que torni a fer dues travesses de cop però, tal com ha indicat, espera continuar corrent per aquests indrets "tants anys com pugui".
Núria Picas: «Ha estat un somni complert, on hem tingut de tot»
La corredora berguedana està molt satisfeta del resultat del repte, tot i que apunta que no tornarà a enllaçar dos recorreguts similars
ARA A PORTADA
-
-
-
Així és la Canal Roja, la ruta d'accés al Pedraforca on ha mort un excursionista Natàlia Pinyol | Marc Orts i Cussó
-
Com era la fàbrica Asland? El MNACTEC treu a la llum 70 fotografies inèdites del gegant del ciment Redacció
-
En què han de gastar els catalans? La despesa es dispara en habitatge, mentre s'estanca en oci, educació o roba David Cobo
Publicat el
25 de juny de 2016 a
les 18:10
Et pot interessar
-
Esports
Dos dies consecutius de frenesí ciclista al Berguedà: aquest és el recorregut de la Volta a Catalunya 2026
-
Esports
El Torneig Ciutat de Berga celebra la seva edició més competitiva
-
Esports
La selecció catalana convoca dos jugadors de Berga pel partit contra Palestina
-
Esports
La Volta Ciclista a Catalunya torna a Coll de Pal l'any 2026
-
Esports
El CE Puig-reig enceta el curs en un concorregut acte al camp municipal
-
Esports
Marc Bernal renova pel Barça fins al 2029
