Amb reunions de treball, qüestionaris, accions participatives i passejades in situ, tota la informació recollida ha permès dibuixar els principals itineraris escolars del municipi i copsar els principals punts que caldria millorar per garantir la seguretat i la comoditat de les famílies. "Volem fer una ciutat més amable i segura per a tothom", ha manifestat el regidor de Participació, Francesc Duch.
Entre les principals conclusions, destaca que la meitat de l'alumnat viu, com a màxim, a 1 km de distància (48%) del seu centre educatiu. De la resta, un 44,2 % viuen a entre 1 i 5 km de distància, i un 6,8 % viuen a més de 5 km. Sota aquesta premissa de proximitat, el 52,5% dels alumnes van a l'escola caminant; un 9,3% ho fa en bici; un 5,4% en transport públic (bus o tren) i el 29,7% restant en vehicle privat.
Entre els centres educatius que tenen més alumnes que arriben caminant, destaca el Joan Maragall (85%), el Pla i Farreras (82%), i el Collserola (73%). Pel que fa a la qualitat de vehicle privat, s'albiren les més allunyades del centre com l'Avenç (58%) i Ciutat d'Alba (38%). En bici, s'observa el Leonardo da Vinci (24%) i el Pi d'en Xandri (21%). I finalment, en bus/tren, es recull el Liceu Politècnic (42%) i el Leonardo da Vinci (29%).

Sobre si preferirien anar a l’escola d’una altra manera, el 73 % respon que no. Tot i això, del 27 % que respon que sí, moltes famílies que van en cotxe o en tren apostarien per poder anar a l’escola en autobús o en bicicleta. I dels que van en bus, un 30% voldrien fer-ho en bicicleta.
En qualsevol cas, entre els aspectes negatius més assenyalats del trajecte a l'escola es recull: massa trànsit, cruïlles perilloses, passos de vianants insegurs i la discontinuïtat de la xarxa de carrils bici. Per contra, entre els punts més positius destaca la proximitat, les pacificacions de l'entorn escolar i l'aspecte relacional.
Presentació Diagnosi de Mobilitat Per Als Camins Escolars de Sant Cugat by Sergi Baixas on Scribd