Maria Arnal i Marcel Bagès triomfen als Premis Alícia 2022

Hèctor Parra i Arnau Pons, Les Impuxibles, Tarta Relena i Rosalía, entre els guardonats a la gala

  • Maria Arnal i Marcel Bagès en un concert -
Publicat el 21 de juny de 2022 a les 19:40
Maria Arnal i Marcel Bagès han triomfat a la gala dels Premis Alícia 2022 al rebre dos guardons importants: el premi a la interpretació i a la producció discogràfica pel seu darrer disc Clamor (Fina Estampa, 2021). 

Durant la gala organitzada per l'Acadèmia Catalana de la Música, que s’ha celebrat aquest dimarts a L’Auditori, han actuat Rita Payés i l'Orquestra Fireluche per homenatjar al poeta, escriptor i músic Pau Riba, a qui s'ha atorgat el Premi Alícia a la Trajectòria, que han recollit els seus fills.

D'altra banda, Hèctor Parra i Arnau Pons han rebut el premi a l’autoria per l'obra "Constellations", un premi que reconeix l’autoria o composició d’una obra musical de qualsevol estil o gènere. "FAM", de Les Impuxibles, María Velasco i Judit Colomer, ha rebut el premi a la inter-disciplina; Tarta Relena, el duet composat per Marta Torrella i Helena Ros que va publicar l'any 2021 el primer disc, "Fiat Lux", el premi al talent emergent; l’Orquestra de Músiques d'Arrel de Catalunya, el premi al directe per "Trencadís"; Rosalía, el premi a la internacionalització, i Efecte Collins, programa de TVE Catalunya, el premi al periodisme musical.

També ha estat premiat Càntut, el projecte de recerca i difusió del patrimoni musical de transmissió oral, en la categoria de projecte social i Cantània, de L'Auditori de Barcelona, en la de projecte educatiu.

[h3]Pau Riba, premi Alícia a la Trajectòria[/h3]
L’Acadèmia Catalana de la Música ha decidit atorgar el Premi Alícia 2022 a la Trajectòria al músic, poeta i escriptor Pau Riba, per la seva llarga i destacadíssima trajectòria musical i artística, per la seva central, transversal i atemporal influència en la música i la cultura popular catalanes i per haver-se convertit en un dels referents més rellevants del nostre país en l’àmbit de la creació. L’Acadèmia ha destacat que la decisió d’atorgar aquest premi a en Pau Riba va ser anterior al seu traspàs.