Maria Arnal i Marcel Bagès han triomfat a la gala dels Premis Alícia 2022 al rebre dos guardons importants: el premi a la interpretació i a la producció discogràfica pel seu darrer disc Clamor (Fina Estampa, 2021).
Durant la gala organitzada per l'Acadèmia Catalana de la Música, que s’ha celebrat aquest dimarts a L’Auditori, han actuat Rita Payés i l'Orquestra Fireluche per homenatjar al poeta, escriptor i músic Pau Riba, a qui s'ha atorgat el Premi Alícia a la Trajectòria, que han recollit els seus fills.
D'altra banda, Hèctor Parra i Arnau Pons han rebut el premi a l’autoria per l'obra "Constellations", un premi que reconeix l’autoria o composició d’una obra musical de qualsevol estil o gènere. "FAM", de Les Impuxibles, María Velasco i Judit Colomer, ha rebut el premi a la inter-disciplina; Tarta Relena, el duet composat per Marta Torrella i Helena Ros que va publicar l'any 2021 el primer disc, "Fiat Lux", el premi al talent emergent; l’Orquestra de Músiques d'Arrel de Catalunya, el premi al directe per "Trencadís"; Rosalía, el premi a la internacionalització, i Efecte Collins, programa de TVE Catalunya, el premi al periodisme musical.
També ha estat premiat Càntut, el projecte de recerca i difusió del patrimoni musical de transmissió oral, en la categoria de projecte social i Cantània, de L'Auditori de Barcelona, en la de projecte educatiu.
[h3]Pau Riba, premi Alícia a la Trajectòria[/h3]
L’Acadèmia Catalana de la Música ha decidit atorgar el Premi Alícia 2022 a la Trajectòria al músic, poeta i escriptor Pau Riba, per la seva llarga i destacadíssima trajectòria musical i artística, per la seva central, transversal i atemporal influència en la música i la cultura popular catalanes i per haver-se convertit en un dels referents més rellevants del nostre país en l’àmbit de la creació. L’Acadèmia ha destacat que la decisió d’atorgar aquest premi a en Pau Riba va ser anterior al seu traspàs.
Maria Arnal i Marcel Bagès triomfen als Premis Alícia 2022
Hèctor Parra i Arnau Pons, Les Impuxibles, Tarta Relena i Rosalía, entre els guardonats a la gala
- Maria Arnal i Marcel Bagès en un concert -
- ACN
ARA A PORTADA
Publicat el
21 de juny de 2022 a
les 19:40
Et pot interessar
-
Cultura
Els 10 millors acudits d'Eugenio: «Saben aquel que diu...»
-
Cultura
Jaume Clotet tanca la seva trilogia històrica amb la publicació de «L’espasa del rei»
-
Cultura
Un jugador del Reial Madrid fa besavi Joan Manuel Serrat
-
Cultura
Així serà el nou MNAC: tindrà dos edificis connectats per un passadís cobert
-
Cultura
«No hi ha ningú al timó d'aquest món»
-
Cultura
Quan escriure amb nom de dona era un problema: sis autores darrere d'un pseudònim
