L'acte ha finalitzat amb un sonat aplaudiment, seguit de crits d'"independència". L'ANC i Òmnium Cultural del Berguedà han estat els artífexs del desplegament de l'estelada, que ja s'havia fet durant la Patum del 2019.
🔴 Una estelada gegant acompanya els milers de patumaires que alcen el puny i entonen "Els Segadors" a l'inici de la Patum Completa de #Berga
— NacióBerguedà (@NacioBergueda) June 16, 2022
📹 @joan_obiols https://t.co/7Jbisqeaf6 pic.twitter.com/TbMtJ9u6yI
Els membres del balcó consitorial s'han sumat als patumaires per cantar l'himne. Entre els presents, hi ha diverses personalitats destacades, com ara: Albert Batet, president del grup parlamentari de Junts per Catalunya; Mònica Sales de la Cruz, diputada de Junts; Xavier Antich, president d'Òmnium Cultural; Marcel Vivet, activista polític represaliat; Anna Forcada; gerent de l'Hospital de Berga; Ernesto Mallo, escriptor argentí; Pere Ferrer, director General de la Policia, i Cristina Manresa; comissària en cap de la Regió Policial Central de Mossos d'Esquadra, entre altres.