Bruixeria, supersticions i fenòmens paranormals són els ingredients de The Witch, signada pel debutant Robert Eggers i aclamada al darrer festival de Sundance. Aquest serà el títol inaugural de la 48ª edició del Sitges - Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya, en una aposta que consolida el compromís del festival amb els nous talents del gènere i reforça Sitges com el gran aparador del millor i el més nou del gènere fantàstic internacional.
Dirigida pel debutant Robert Eggers, la producció nord-americana The Witch (La Bruja) ve precedida pel seu èxit en diferents festivals de prestigi arreu del món, com ara Sundance 2015, on Eggers es va alçar amb el premi al millor realitzador, passant a ser un dels nous directors amb major projecció dins el panorama del cinema fantàstic actual. Protagonitzada per Anya Taylor-Joy, Ralph Ineson, Kate Dickie i Harvey Scrimshaw, el film manté a l'espectador en una atmosfera de malson opressiva en el marc de la Nova Anglaterra de mitjans del segle XVII.
Bosc i mal sobrenatural
La història explica com una família de colons cristiana, formada per un matrimoni i els seus cinc fills, viu a prop d'un bosc que, segons les creences populars, està controlat per un mal sobrenatural. Quan el seu fill nounat desapareix i els cultius fracassen, els membres de la família es rebel·len els uns contra els altres. The Witch combina la vocació de cinema de terror clàssic amb l'especulació històrica i el drama familiar, indagant també en les arrels de la religiositat de la societat nord-americana així com també en la naturalesa del Mal.
El film ha obtingut crítiques brillants dels principals mitjans de comunicació especialitzats, on se la compara a clàssics del gènere com El resplendor de Stanley Kubrick i a La cinta blanca de Michael Haneke, convertint-se en una de les pel·lícules de terror més esperades de l'any i que arribarà properament a l’Estat espanyol distribuïda per Universal Pictures International Spain.
«The Witch», l'èxit paranormal de Sundance que inaugurarà Sitges
L'aclamada pel·lícula del debutant Robert Eggers manté a l'espectador en una atmosfera opressiva en el marc de la Nova Anglaterra de mitjans del segle XVII
ARA A PORTADA
-
-
La humanitat a la Lluna: les pel·lícules i sèries que has de veure sobre la gesta espacial (que alguns consideren ficció) Víctor Rodrigo
-
Junts pressiona el Govern pels obstacles al Registre Civil per catalanitzar-se el nom Lluís Girona Boffi
-
-
Plataforma per la Llengua porta als jutjats el cas de castellanització del cognom «Garcia» Neus Climent
Publicat el
26 de setembre de 2015 a
les 19:00
Et pot interessar
-
Cultura
Els Evangelis i la ciència revelen què va menjar Jesús al Sant Sopar
-
Cultura
Traves per catalanitzar-se el nom: creixen les denúncies pels obstacles als registres civils
-
Cultura
«Haurem de seguir lluitant i els catalans més, perquè tenim l'enemic aquí mateix»
-
Cultura
Catalunya i el Barça promocionen l'arribada de turistes per Sant Jordi
-
Cultura
Què fer a Barcelona i Catalunya per Setmana Santa
-
Cultura
Mor l'editora barcelonina Maria Carme Dalmau als 96 anys
