Abertis Autopistes va fer ahir un simulacre de vialitat hivernal a les autopistes de les xarxes d'Acesa (AP-7 i AP-2), Invicat (C-33 i C-32) i Aucat (C-32) des del Centre d'Operacions de Granollers. L'exercici, que es va desenvolupar amb èxit, va suposar la mobilització de 130 persones i 59 màquines.
Durant el procés, es va activar al Centre d'Operacions un avís de nevades simulada, després de la qual es va posar en marxa el protocol de vialitat hivernal, consistent en la revisió de l'estat de la maquinària i fundents, i la simulació de l'estoc de sal en la base del centre de Granollers, entre d'altres actuacions.
Aquest simulacre, que Abertis Autopistes realitza anualment, té l'objectiu de comprovar els temps de resposta i l'operativa de l'activació del protocol, així com detectar possibles fallades de funcionament en maquinària, recorreguts de màquines llevaneu, equips tècnics i humans. Així mateix, forma part de les tasques de formació de personal.
Les primeres conclusions permeten valorar de manera positiva el desenvolupament i resultats del simulacre, que servirà per avaluar els actuals procediments d'actuació i per millorar la coordinació dels agents intervinents, redundant en una millora del servei i de la seguretat viària del trànsit que circula per l'autopista durant l'hivern.
Dispositiu de vialitat hivernal
En el cas de previsions de neu per part del Servei Meteorològic de Catalunya o l'Agència Estatal de Meteorologia (AEMET), Abertis Autopistes, com és habitual, activa el seu protocol d'emergències per nevades destinat a facilitar la mobilitat i la seguretat de la circulació en la xarxa d'autopistes.
El dispositiu d'Abertis Autopistes per fer front a les nevades en aquesta xarxa compta amb un total de 59 vehicles llevaneus amb escampadors de sal, 10 vehicles lleugers d'intervenció, 8 grues de gran tonatge i altres 27 màquines externes, al llarg de les 20 bases de vialitat hivernal amb què compta Abertis Autopistes en aquestes vies.
Així mateix, hi ha preparats 19 dipòsits de fundents sòlids que emmagatzemen un total de 8.500 tones de sal i 13 dipòsits de fundents líquids, amb un total de 634.000 litres de salmorra. A més a més, es compta amb dades de 25 estacions meteorològiques amb sensors en la carretera, per determinar el risc de gelada.
L'objectiu d'Abertis Autopistes és mantenir l'autopista en les millors condicions possibles en tot moment. En casos de meteorologia adversa, la companyia aplica diferents tipus de protocols d'actuació, que són definits a l'inici de la temporada i que s'activen segons les previsions meteorològiques que els centres d'operacions reben. Els equips professionals i els mitjans tècnics destinats al dispositiu de vialitat hivernal es troben operatius i en constant alerta les 24 hores, els set dies de la setmana.
El dispositiu actual també contempla oferir el major servei al client i mantenir el màxim nivell de seguretat i confort en el conjunt de la xarxa d'autopistes. Per a això, Abertis es compromet a donar als seus clients la màxima informació amb la major antelació possible i a través de tots els mitjans de què disposa la companyia: telèfon, pàgina web, i comptes a Twitter (@infoautopista i @truck_tweet).
Abertis es prepara per l'hivern amb un simulacre a les seves autopistes
L'exercici va consistir en la simulació d'una alerta de nevades i l'activació posterior del protocol de vialitat hivernal des del Centre d'Operacions de Granollers
Ara a portada
Publicat el 19 de novembre de 2014 a les 15:12
Et pot interessar
-
Economia Freixenet anuncia un ERO que afecta 180 treballadors
-
Economia Brussel·les manté la mà estesa als EUA mentre negocia els aranzels i reclama «claredat» a Trump
-
Economia Ets mare d'un menor de tres anys? Hisenda et pot retornar 1.200 euros a la renda
-
Economia L'electricitat serà gratis gairebé tot el dissabte, amb el preu total més baix des de fa un any