Abertis guanya 655 milions el 2014, un 6,2% més que en l'exercici anterior

Creix el tràfic de les autopistes per primera vegada des del 2007

Publicat el 18 de febrer de 2015 a les 08:23
El gestor d'infraestructures Abertis ha tancat l'exercici del 2014 amb uns beneficis nets de 655 milions d'euros, cosa que suposa un 6,2% més que l'exercici anterior. Un dels fets rellevants d'aquest exercici ha estat que el tràfic per les autopistes espanyoles ha recuperat el signe positiu amb un increment de la circulació del 2%, després de sis anys seguits de percentatges negatius, en concret des del 2007. 

Aquesta tendència de recuperació ha anat a l'alça en l'últim trimestre del 2014 amb un creixement del 3,4% i s'ha accelerat les primeres setmanes del 2015 amb augments per sobre del 4%, una xifra que no es veia des de l'any 2006, abans de la crisi econòmica. 

Els ingressos d'explotació del grup s'han situat en 4.889 milions d'euros, un 7% més que el 2013, gràcies a la millora generalitzada del tràfic per autopistes. Aquest augment de la facturació també s'explica per un canvi de perímetre en el grup, després de la incorporació dels comptes de l'empresa de Puerto Rico Metropistas, Hispasat i la nova divisió de negoci de les torres de telefonia mòbil.

1.500 milions d'inversions 

L'activitat inversora el 2014 ha estat de 1.500 milions d'euros, dels quals 426 milions s'han invertit a l'Estat espanyol. En concepte d'expansió del grup, les inversions s'han situat en 832 milions, la majoria dels quals s'han destinat a obres de millora i ampliacions de les autopistes de Brasil. 

D'altra banda, Abertis ha dedicat 820 milions d'euros a operacions d'adquisicions com les realitzades a Xile: ha invertit 450 milions per comprar el 42,3% de la companyia Invin i 17 milions per adquirir el 8,59% addicional d'Infraestructura 2000. També cal tenir en compte la compra de 643 torres de telefonia mòbil a Telefónica i Yoigo per 70 milions. 

Una nova i única vicepresidència executiva 

El consell d'administració d'Abertis, que es va reunir aquest dimarts, ha decidit modificar l'estructura de direcció del grup i crear una única vicepresidència executiva que assumirà l'actual conseller delegat, Francisco Reynés. Abertis explica que amb aquest canvi es vol ''adaptar'' als òrgans de govern de la companyia per preparar-la de cara al futur.