El Cornamusam celebra 25 anys amb canvis a l'organització del festival

El Til·ler cedeix part del programa a l'Esbart Olot i a l'Escola de Música | Les activitats es concentraran al 18 de juny amb l'escocès Duncan Chisholm, el grup Cul de Sac i el ball dels Óssos del Pirineu

Publicat el 31 de maig de 2016 a les 16:03
El Cornamusam celebra 25 anys el proper 18 de juny i ho fa canviant de format. Les activitats es concentren totes en un únic dia i El Til·ler, l'entitat que fins ara organitzava el festival, comença a buscar relleu. A partir d'ara serà l'Esbart Olot qui assumirà les activitats de carrer, l'Institut de Cultura es fa càrrec del concert de la nit i l'Escola de Música s'encarrega del Concurs Ratafia Russet, que aquest any passa a ser d'interpretació.

Les activitats començaran a les onze del matí, precisament amb la fase eliminatòria d'aquest concurs. Els finalistes competiran a la nit sobre l'escenari de l'Hospici, just abans del concert de Duncan Chisholm Trio. Chisholm és un dels violinistes i compositors escocesos més reconeguts del moment i tocarà acompanyat de dos altres músics d’Escòcia que complementaran el violí amb el so de la gaita, les flautes i la guitarra.
 

Presentació del Festival Cornamusam 2016. Foto: Andreu Oliveras


D'entre la programació d'aquest any també destaca el ball dels Óssos del Pirineu, una tradició ancestral que s'estén des del Pallars fins al Vallespir. Cada any, al voltant de la Candelera, es recrea el moment que els animals es comencen a despertar del seu període d'hibernació.

La tocada d'inici des del balcó dels espants de l'església de Sant Esteve aquest any anirà a càrrec del garrotxí Adrià Batlle i serà a dos quarts de sis de la tarda, just abans del ball de la Cabreta. A la tarda també hi haurà ball de folk a càrrec del grup Cul de Sac.
 

Tota la programació del Cornamusam 2016

Galeria de Fotos Festival Cornamusam 2015 (Martí Albesa)

Galeria de Fotos Festival Cornamusam 2014 (Martí Albesa)