Les rebaixes comencen sense massa alegria i amb descomptes del 50%

Els comerços de roba i calçat esperen recuperar-se de les poques vendes de la temporada | La campanya s’allargarà fins al 31 d’agost

Publicat el 03 de juliol de 2013 a les 07:41
La temporada de rebaixes d'estiu ha començat aquest dilluns 1 de juliol per a 40.000 comerços catalans. El període de descomptes finalitzarà el 31 d'agost. Els descomptes han començat potents, i han arribat fins al 50%, una xifra que fins i tot es podrà incrementar en els propers dies.

Els principals comerços que faran rebaixes durant aquest període són els de moda, de roba i calçat, que esperen recuperar-se una mica de les poques vendes que han tingut al llarg de l’any. En aquests establiments, el període de rebaixes significa una mitjana del 20% de la facturació de tot l’any. Les expectatives, però, no són massa alegres.


Uns quants consells per anar de rebaixes

A l'hora de comprar en rebaixes, l'Agència Catalana del Consum recomana:

- Fer una llista dels productes que interessen, d'acord amb el pressupost.

- Comparar preus. El preu rebaixat ha de constar sempre al costat del preu no rebaixat, tant a l'aparador com a l'interior de l'establiment.

- Examinar el producte, que ha de tenir la mateixa qualitat i garantia que té a preu no rebaixat i que no ha de tenir defectes.

- Diferenciar entre vendes de rebaixes i altres tipus de vendes a preus inferiors als habituals, com ara les vendes en liquidació, les vendes de saldos i les ofertes. Els productes rebaixats ha d'estar diferenciats de la resta.

- Comprovar l'admissió de targetes de crèdit com a forma de pagament habitual, ja que també s'ha d'admetre aquest sistema en període de rebaixes.

- Llegir detingudament les etiquetes, les instruccions d'ús i les característiques del producte.

- Demanar i conservar el tiquet de compra o la factura, ja que n'és la garantia. També cal conservar els catàlegs comercials i la publicitat del producte juntament amb les seves característiques. Si es detecten defectes en el producte, cal adreçar-se a l'establiment on s'ha adquirit i adjuntar el tiquet o factura de compra.

- Preguntar sobre la possibilitat de canviar el producte i les condicions en què es pot fer aquest canvi. L'establiment no té l'obligació de canviar un producte que es trobi en perfecte estat, si no és que ho anuncia.

- Recordar que tots els comerços han de disposar de fulls oficials de reclamació/denúncia.