Aquest pròxim diumenge, 3 de juny, l’Espai de dansa d’arrel tradicional de les Preses està de festa amb motiu de la quarta edició del Dia de l’Associacionisme Cultural (DASC2018).
El 27 de maig de 2014 el Govern de la Generalitat de Catalunya va declarar el 4 de juny Dia de l’Associacionisme Cultural (DASC), instaurant així una jornada dedicada a posar en valor el pes i la força de l’associacionisme cultural català. La data rememora el 4 de juny de 1864 quan va començar el quart Festival Euterpe, organitzat en format concurs per la Societat Coral Euterpe, sota la direcció general de Josep Anselm Clavé. El festival va durar tres dies i va representar el moment de màxima esplendor del moviment coral d’en Clavé. La declaració s’emmarca en l’acompliment del Pla de l’Associacionisme Cultural que ha impulsat el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.
Amb motiu del DASC es convida a tots els equipaments culturals associatius i entitats de cultura popular de Catalunya a fer unes jornades de portes obertes i així acostar els ciutadans als ateneus, casals, casinos, orfeons, locals castellers o qualsevol tipus d'equipament cultural gestionat per associacions, convidar-los a entrar i fer-los partícips de la important tasca de difusió cultural que realitzen les entitats del país.
En aquest marc, Marboleny convertirà en una festa l’Espai de dansa d’arrel tradicional de Les Preses, equipament creat el 2006 i gestionat per l’entitat. A les sis de la tarda, als jardins de l’Espai, els 150 balladors de l’Esbart Marboleny presentaran Ballem i ballarem, una oportunitat per a ells de portar dalt de l'escenari tot allò que han estat treballant durant tot el curs als assajos fets a l’Espai de dansa. L'espectacle que es podrà veure aquest diumenge fa un ampli recorregut per danses d'arreu de la geografia del país. I tot seguit, i com a final de Festa, el grup Coverplay ens farà ballar.
Les entrades per la representació de Ballem i ballarem es poden comprar al mateix Espai de dansa dansa d’arrel tradicional (Dimarts a divendres de 9h a 14h i de 17h a 19h) i una hora abans de l’espectacle. El preu de les entrades són simbòliques a 3 euros.
150 balladors de l'Esbart Marboleny mostren el seu treball anual aquest diumenge a les Preses
En el marc del Dia de l’Associacionisme Cultural que organitza el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya
Ara a portada
Publicat el 30 de maig de 2018 a les 09:52
Actualitzat el 01 de juny de 2018 a les 08:46
Et pot interessar
-
Societat Olot repinta tots els passos de vianants de la ciutat
-
Societat Els Mossos tornen a patrullar a peu als pobles de la Garrotxa: «Ha de servir per crear un vincle»
-
Societat L’Arxiu Comarcal de la Garrotxa homenatjarà els 25 anys de la mort d’Ernest Lluch
-
Societat La nova oficina de joventut d’Olot atén més de 500 joves en el seu primer any