Aquest diumenge 10 d’abril es disputaran a la Vall de Núria la XXI Pocatraça Memorial Esteve Soler, la VI Sant Bernat i la 1a Pocatraça Raquetes de Neu. Les proves estan organitzades pel Centre Excursionista d’Olot i resoldran en una única prova el Campionat de Catalunya Individual d’Esquí de Muntanya i el Campionat de Catalunya de Raquetes de Neu.
Aquestes proves inicialment estaven previstes el 20 de març, però la manca de neu a tot el Pirineu Oriental va obligar a suspendre-les. Després de les nevades dels darrers dies s'ha comprovat, doncs, que l’ajornament de les proves va ser tot un encert.
Pel que fa a la XXI Pocatraça s’estableixen les categories masculines i femenines següents: itinerari A: sènior masculí; itinerari B: sènior femení i júnior masculí; itinerari C: júnior femení i cadets; itinerari D: infantil.
Els itineraris, excepte imprevistos meteorològics d’última hora, transcorreran per la zona del Coll de Finestrelles, Pic del Segre, coma de l’Embut, Puigmal d’Err, Pic de l’Ortigar, coma de Gombrèn , Ras de l’Ortigar i Núria.
Aprofitant la realització de la Pocatraça aquest mateix diumenge també se celebrarà la VI marxa no competitiva Sant Bernat perquè tothom qui ho desitgi pugui gaudir d’una bona diada d’esquí de muntanya a través d’un itinerari segur i fàcil, amb talls horaris generosos, a més de gaudir de la presència dels millors corredors de Catalunya.
I enguany, aprofitant també la infraestructura de la Pocatraça, es farà el Campionat de Catalunya de Raquetes de Neu. En aquesta especialitat s’estableixen les categories masculines i femenines següents: Sènior, júnior i les subcategories de Màster 40 i Màster 50.
L’itinerari d’aquesta prova transcorrerà pel Forat de l’Embut, coma de l’Embut, Pluviòmetre, pla dels Eugassers, coma de la Llebrada i Núria.
Tot és a punt, doncs, perquè aquest cap de setmana se celebri a la Vall de Núria la gran festa de l’skimo gironí, amanida enguany, amb la gran festa gironina de les raquetes de neu.
El Centre Excursionista Olot convoca la XXI Pocatraça a la Vall de Núria el 10 d'abril
A més de la prova d'esquí de muntanya del Campionat de Catalunya Individual, també es disputarà la VI Sant Bernat i la 1a Pocatraça de Raquetes de Neu
ARA A PORTADA
-
-
El Govern preveu invertir 213,1 milions a les comarques gironines en els pressupostos del 2026 Redacció
-
Els detalls dels nous pressupostos: 4.000 milions en inversió i 1.900 per a habitatge Oriol March | Bernat Surroca Albet | Lluís Girona Boffi
-
-
«El Foraster» juga en una altra lliga: líder absolut del prime time en un dilluns marcat per la guerra a l'Iran Víctor Rodrigo
Publicat el
05 d’abril de 2022 a
les 08:31
Actualitzat el
05 d’abril de 2022 a les
08:45
Et pot interessar
-
Societat El Centre de la Propietat Forestal activa les ajudes de 2026 per enfortir la biodiversitat als boscos privats
-
Societat
Evacuen 16 persones d'una casa de colònies a la Vall d'en Bas aïllades per la crescuda del riu
-
Societat
Cau un premi de loteria en un establiment d'Olot
-
Societat
Les claus de la longevitat de Maria Branyas: un estudi científic revela els secrets de la supercentenària
-
Societat
La supercentenària Maria Branyas: un cas d'estudi científic que revela el secret de la longevitat
-
Societat
Olot serà la Ciutat Europea de l’Esport 2026
