Protecció Civil ha situat en estat de prealerta els plans Ventcat, Neucat i Inuncat per la previsió del Servei Meteorològic d'aquest cap de setmana. Així, es preveu fort onatge aquest divendres i dissabte al matí a tot el litoral, amb notable mar de fons de sud. També el fort vent afectarà dissabte i diumenge gran part de Catalunya, especialment a l'extrem sud, a les cotes més altes del Pirineu i al Prepirineu.
Les ratxes màximes poden superar els 90 quilòmetres per hora. Així mateix, hi ha previsió de fortes nevades a la Val d'Aran, Alta Ribagorça i Pallars Sobirà. A partir dels 700 metres es poden acumular més de cinc centímetres de neu. També hi haurà el fenomen del torb a causa del vent.
A partir d'aquesta mitja tarda de divendres, els núvols guanyaran terreny a la Catalunya occidental, i de fet, es preveuen precipitacions a les comarques de Lleida, amb una cota de neu que baixarà fins als 900 metres. Així doncs, s'acosta un cap de setmana marcat pel vent i el fred que afectarà tota Catalunya. Està previst que dilluns pugin les temperatures.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Ym9ByMjSZ18[/youtube]
Fred, vent i neu, protagonistes d'aquest cap de setmana
Es preveuen fortes nevades a la Val d'Aran, l'Alta Ribagorça i el Pallars Sobirà i vent a l'extrem sud, al Pirineu i al Prepirineu
ARA A PORTADA
Publicat el 01 de febrer de 2019 a les 11:21
Et pot interessar
-
Societat Comença el nou curs escolar a Olot
-
Societat Olot reduirà la intensitat de la música, els llums i les atraccions per les Festes del Tura
-
Societat Olot impulsa una campanya per reforçar l’ús social del català
-
Societat Dispositiu especial de seguretat per a les Festes del Tura
-
Societat Olot rebutja la moció de Salvem les Valls que demanava aturar el projecte de la variant
-
Societat Un grup de manifestants a favor de Palestina obstaculitzen la sortida de La Vuelta a Olot