El regidor d'Urbanisme de l'Ajuntament d'Olot Joan Albesa, ha fet públic que l'inici de les obres del tram que correspon a la Generalitat començarà a principis del 2011. Albesa va reiterar aquest compromís davant 19 representants de la taula de barris d'Olot. El departament de Política Territorial estudia ara les 43 al·legacions que s'han presentat al projecte, mentre estudien els terminis del calendari d'execució de la variant.
Joan Albesa preveu que la declaració d'impacte ambiental es pugui presentar l'abril de 2010. Paral·lelament a l'estudi de les al·legacions, el PTOP treballa en el projecte constructiu. Un fet que, segons el regidor d'Urbanisme, és clau perquè pugui preveure que l'estiu del 2010 estiguin aprovats el projecte constructiu i el d'impacte ambiental. En aquest sentit, les obres haurien d'estar iniciades a principis del 2011.
La nova variant d'Olot s'iniciarà a la zona sud de la ciutat -on finalitza la de les Preses-, passarà per l'oest de la ciutat i finalitzarà a l'altura del Pla de Dalt. La variant, de 3,5 quilòmetres, estarà formada per dues calçades separades per una mitjana, amb dos carrils de 3,5 metres d'amplada cadascuna, voral interior d'1 metre i exterior de 2,5 metres.
El traçat discorre de sud a nord sensiblement en paral·lel al límit del terme municipal d'Olot i salva l'entorn del puig de Sant Valentí mitjançant un únic túnel de 1.860 metres de longitud que permet minimitzar l'impacte en l'entorn. Després d'aquesta zona, travessa la carretera d'Olot a Riudaura (GIP-5223) i la riera de Riudaura amb un viaducte de 120 metres.
La variant finalitzarà en un enllaç, Olot oest, que estarà format per una rotonda a nivell de grans dimensions en la qual també connectarà un nou vial que discorrerà fins a la trama urbana d'Olot. Aquest vial tindrà una longitud d'1,1 quilòmetres; comptarà amb dues rotondes i tindrà característiques d'avinguda urbana en el tram més proper al nucli d'Olot. Així mateix, inclourà un pont de 60 metres per creuar la riera de Riudaura.
A partir d'aquest punt comença la variant, que depèn del Ministeri de Foment i que en realitat és una variant dels accessos a Olot des de l'A-26 i els provinents del túnel de Collabós. Joan Albesa va preveure que quan s'iniciï físicament l'obra de la Generalitat, els tràmits de la que depèn del Ministeri de Foment, segons ell, estaran avançats.
Ara a portada
Publicat el 22 d’octubre de 2009 a les 08:28
Et pot interessar
-
Societat Lluís Ramió serà el nou gerent de l’Hospital d’Olot
-
Societat Olot aplicarà la tarifació social a les escoles bressol aquest 2025
-
Societat Olot repinta tots els passos de vianants de la ciutat
-
Societat Els Mossos tornen a patrullar a peu als pobles de la Garrotxa: «Ha de servir per crear un vincle»