Davant d'aquesta situació i les necessitats d'habitatge i indústria que hi ha, l'Ajuntament ha encarregat un estudi per analitzar com s'hauria de fer l'expansió urbanística a una de les últimes grans zones que queden per urbanitzar. Es tracta de l'espai que actualment són camps i que està ubicat darrere el barri del Pa de Dalt, entre la riera de Riudaura, l'Hospital d'Olot, la carretera de Riudaura. Es dona el cas que per aquest sector també s'hi construirà la connexió oest de la futura variant d'Olot amb la ciutat.
Segons el regidor d'Urbanisme d'Olot, Jordi Güell, aquesta zona "és la darrera gran expansió urbanística de la ciutat". "Representa un estoc de sol important per a activitats econòmiques i residencial", afegeix. La Junta de Govern Local del 23 de juny va aprovar la contractació de l'estudi previ de planificació urbanística que ha de servir per estudiar la possible expansió. Segons Güell, "hem de començar-ho a mirar per saber com s'ha de desenvolupar i aquest és l'encàrrec que hem fet".

Zona aproximada on es projecta el creixement urbà Foto: Martí Albesa
L'encàrrec és un estudi preliminar per conèixer, per exemple, com seria la composició dels carrers i quina ordenació urbanística hi hauria en un espai que és considerat com a sol urbà no delimitat i que ja contempla el POUM de la ciutat.
Tot i que s'hagi començat a estudiar, queden anys per poder veure l'expansió urbanística que es proposa. "És un sol que tardarem molts anys a veure executat, però el primer pas és veure com ho hauríem de fer", diu l'alcalde d'Olot, Pep Berga.
[h3]La zona del Serrat, una altra finestra[/h3]
Juntament amb aquesta zona que ara s'estudiarà, també està previst desplegar la zona del Serrat. Està ubicada a prop de l'escola del Morrot i amb l'obertura del nou carrer Carles I també s'ha posat fil a l'agulla a l'expansió urbanística en aquest punt. Part dels habitatges que està previst construir en aquest sector, serien de protecció oficial.