A primera hora del matí, la nevada es concentra sobretot al litoral i prelitoral, el Vallès, el Barcelonès, la Catalunya Central, l'Urgell, la Segarra i la Noguera, entre d'altres. A la costa, la cota de neu ha baixat fins als 100 metres i l'afectació és important, amb uns 5 cm, en llocs com Collserola o el Tibidabo, on s'ha restringit el trànsit. Als altres punts, la cota de neu està per sobre els 300 metres.
Observatori Fabra del Tibidabo, aquest matí. Foto: Alfons Puertas.
A aquesta hora la neu obliga a circular amb cadenes en punts a poca alçada. És el cas de l’N-340 a Vallirana, al Baix Llobregat, on la neu ha començat a agafar per les baixes temperatures. En aquests moments, hi ha sis carreteres tallades per la neu i una desena més estan afectades i cal circular amb precaució perquè hi ha neu a la calçada, segons informa el Servei Català de Trànsit. Les carreteres tallades són: BP-1417 a Sant Cugat. BV-1415 a Cerdanyolla del Vallès, BV-1462 a l 'Arrabassada, BV-2425 a Castellvi de Rosanes, GIV-4016 a Toses-Planes i GIV-5201 a Viladrau. Podeu consultar l'estat de les carreteres en directe, aquí.
El Tibidabo, aquest matí. Foto: Alfons Puertas
Degut a l'episodi de neu, Trànsit ha decidit allargar la restricció de vehicles pesants de més de 7,5 tones fins a les 8 del matí: A-2, C-58, C-25/Eix Transversal (Cervera- Santa Coloma de Farners), C-37 (Manlleu-Olot), C-17 (La Garriga-Ripoll) i C-16 (Bagà-boca sur Túnel Cadí).
La neu també comença a afectar el transport públic. De moment, hi ha retards a la línia del Vallès de Ferrocarrils. També s'ha suspès el transport escolar al Moianès i la Segarra.
📢â„🚛 SE MANTIENEN hasta que remita frente de nieve en cotas bajas las RESTRICCIONES a camiones +7.500 Kg:
— Protecció civil (@emergenciescat) 20 de març de 2018
🚫 C-25/Eix Transversal: Cervera- Santa Coloma de Farners
🚫 C-37 Manlleu-Olot
🚫 C-17 La Garriga-Ripoll
🚫 C-16 Bagà-boca sur Túnel Cadí
âš Tallada per neu la GIV-5201 a #Viladrau â„â„
— Protecció civil (@emergenciescat) 20 de març de 2018
âš Cortada por nieve la GIV-5201 en #Viladrau â„â„
Alerta #NEUCAT #ProteccioCivil
Bon dia Primavera !
— Comando Tibidabo (@comandotibidabo) 20 de març de 2018
Això és Barcelona#20març2018 pic.twitter.com/ACSkTCfEGR
La cota de neu volta els 200 metres, tot i que hi ha sectors on queda al voltant dels 100 metres. Mapa amb temperatura, ratxes de vent actual i precipitació acumulada + imatge del producte radar d'estimació pluja-neu. #meteocat pic.twitter.com/40pLcCdChN
— Meteocat (@meteocat) 20 de març de 2018
Bon dia @elmonarac1 i @Monica_Usart! A #Vallvidrera ens llevem així el dia que comença la primavera pic.twitter.com/Pe1hmezCdY
— Guiomar Todó (@GuiomarTodo) 20 de març de 2018
Bonica imatge de la nevada que cau ara mateix a la població de Collsuspina. #meteocat pic.twitter.com/OOMgYKrBhr
— Meteocat (@meteocat) 20 de març de 2018
@Monica_Usart el Bruc pic.twitter.com/rVKcnwKAnQ
— Ricard de Copons 🎗 (@taxisigualada) 20 de març de 2018
Bon dia Catalunya!!! Bon dia Moianès!!! Bon i nevat dia Moià!!! Benvinguda primavera 😂
— Sílvia Mur 🎗 (@silvia_mur) 20 de març de 2018
🌨☃ï¸â›„ï¸â„ï¸â„ï¸â„ï¸â„ï¸ pic.twitter.com/cF1kQ0We5F
