La zona blava d'Olot ja es pot pagar a través d'una aplicació per a mòbils. El nou sistema de pagament també permet renovar el temps d'estacionament en cas que calgui allargar-lo i també torna els diners d'aquells minuts de més que s'han pagat i no s'han utilitzat.
L'aplicatiu està disponible per a dispositius IOS i Android. Un cop descarregat, l'usuari ha de crear un perfil amb les seves dades personals, la matrícula del cotxe que hi vol vincular i un número de targeta de crèdit. A partir d'aquí, les dades ja estan vinculades amb el sistema de control de parquímetres i s'actualitzen instantàniament.
Es tracta de la mateixa aplicació que ja funciona a altres poblacions com Lloret de Mar, Palamós, Calonge i Pals. De fet, un cop creat el perfil i baixada l'app, els usuaris la poden fer servir en qualsevol d'aquests municipis. Els responsables de l'empresa que ha creat l'aplicatiu expliquen que entre un 5% i un 15% dels usuaris de zona blava d'aquestes poblacions ja l'utilitzen com a mètoda de pagament.
380 places de zona blava
Actualment a Olot hi ha unes 380 places de zona blava i 22 parquímetres repartits, sobretot, al centre de la ciutat. De mitjana aquestes places tenen una ocupació d'un 60%. Al centre és on és més alta, amb puntes del 90%, i als voltants de l'Escola d'Art i l'avinguda de Girona és on menys s'utilitzen.
Olot permet pagar el parquímetre a través dels telèfons mòbils
Societat
L'aplicació fa possible allargar el temps d'estacionament sense haver-se d'apropar al vehicle i també retorna els diners dels minuts que s'han pagat de més | A la ciutat hi ha 380 places de zona blava
ARA A PORTADA
Publicat el
24 de maig de 2016 a
les 06:05
Et pot interessar
-
Societat
Olot vol evitar la proliferació de supermercats 24 hores i botigues de manicura
-
Societat
L'Agència de Residus de Catalunya inverteix 240.000 euros a la Garrotxa per retirar amiant de tres municipis
-
Societat La Vall d'en Bas estudia portar al contenciós la variant d'Olot i les Preses i demanar que s'aturi el projecte
-
Societat Olot desempadrona 1.300 persones en un any per frau: fins a vuit persones en un mateix domicili
-
Societat Restriccions a la circulació motoritzada a l'Alta Garrotxa per reduir el risc d’incendis durant l’estiu
-
Societat
Olot incrementa les sancions per beure alcohol al carrer
