
Jordi Terrades, gerent d'Adrinoc ha explicat les línies mestres de la campanya. Foto: Martí Albesa.
El tret de sortida de la campanya ha començat aquest 13 de març a Amer i s’anirà fent extensiva a les altres poblacions a partir del primer dia de mercat de cada municipi. La campanya consisteix en què el consumidor presenti tres tiquets de compra dels comerços locals o bé de les parades del mercat al seu ajuntament i serà obsequiat mitjançant una bossa de la compra plegable. La campanya tindrà lloc fins a exhaurir les existències de bosses plegables.

David Sarsanedas, batlle de la Cellera de Ter, ha anunciat per a ben aviat un nou mercat cobert al poble. al Foto: Martí Albesa.
Durant el 2017 i dins el projecte de cooperació Custum, Adrinoc (Associació pel Desenvolupament Rural Integral de la Zona Nord-Oriental de Catalunya, amb seus a Olot i a Figueres), amb la col·laboració del grup de recerca Arquitectura i Territori de la Universitat de Girona (UdG) va elaborar l’Estudi de Mercats del Ter-Brugent conjuntament amb els Instituts d'Amer i Anglès, el Consell Social de la Universitat de Girona i els ajuntaments de Sant Feliu de Pallerols, les Planes d'Hostoles, Amer, la Cellera de Ter, Anglès i Sant Julià del Llor i Bonmatí. L’objectiu de l’estudi va ser valoritzar i visualitzar els mercats i el comerç local per a fomentar el consum responsable i sostenible, tot donant valor al producte agroalimentari produït al territori rural i vinculant-lo amb el paisatge, l'economia, la cultura i les tradicions del territori del Ter-Brugent.

A canvi de tres tiquets aconseguits als mercats setmanals es donarà una bossa de roba per anar a comprar. Foto: Martí Albesa.
Enguany, com a continuïtat d’aquest estudi, Adrinoc ha realitzat aquesta acció promocional per a potenciar i consolidar el vincle entre els consumidors, els comerços locals i mercats setmanals. El principal objectiu és enfortir el vincle existent entre mercat i comerç local com a mediadors socials entre els productes locals i els ciutadans. D’aquesta manera, els municipis que conviuen amb aquest tipus de comerç de proximitat tenen la capacitat per transformar aquest actiu en potencialitats que poden derivar en la promoció de la gastronomia i la restauració i, per extensió, el turisme.

Cartell de la campanya. Foto: Adrinoc.