Com cada any, el FITAG (Festival internacional de teatre amateur de Girona) s’embarca en una aventura teatral d’àmbit internacional, que consisteix a coproduir una obra i mostrar, així, el vessant més pedagògic i creatiu del festival. Els integrants del grup ja s’han començat a trobar per iniciar els assajos i donar forma a aquest singular espectacle, que serà gestual. Durant quinze dies, l’equip d’actors i actrius de nacionalitats polonesa i catalana es concentrarà i crearà un vincle de cohesió i una atmosfera de convivència artística.
Enguany, el títol escollit és Un barret de copa, una obra d’Eduardo de Filippo, que serà conduïda, en aquest cas, per la dramaturga i pedagoga teatral Tatiana Malinowska. La comèdia, de 50 minuts, ha estat adaptada per Malinowska, i serà representada per actors i actrius no professionals, en concret, quatre de procedència polonesa i nou de nacionalitat catalana. L’obra tracta sobre una família que estafa els homes que sol·liciten els serveis d’una prostituta, fins que un client ho canviarà tot i farà trontollar l’ambient d’aquesta família d’estafadors.
Un barret de copa es podrà veure els dies 30 i 31 d’agost i 1 i 2 de setembre al Centre Cultural La Mercè. Abans, però, la coproducció passarà per Figueres per oferir la preestrena de l’obra i engegar el FITAG als municipis. La preestrena serà diumenge 27 d’agost, a la sala La Cate.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=tUgWtfFcsdQ[/youtube]
El Petit FITAG entona les primeres notes
D’altra banda, el Petit FITAG, que fa cinc anys que apropa el teatre amateur als més menuts, ha estrenat una cançó que ja es pot escoltar a les ràdios locals i a les xarxes socials (vegeu el vídeo aquí damunt). El tema, anomenat "Superpoders", ha estat compost per M. Helena Tolosa i arranjat per Robert Gázquez. Segons la seva autora, aquesta cançó encaixa perfectament amb el motiu del festival, i pren el tema dels superpoders del teatre amb l’objectiu de motivar els més petits.
Es posa en marxa la coproducció catalanopolonesa del FITAG 2017
L’obra resultant, "Un barret de copa", s’estrenarà dimecres 30 d’agost a l’escenari del Centre Cultural La Mercè | Per als més menuts ja corre la cançó "Suoerpoders" per acostar els infants al teatre
ARA A PORTADA
Publicat el 21 d’agost de 2017 a les 12:01
Actualitzat el 21 d’agost de 2017 a les 12:37
Et pot interessar
-
Societat Més freqüències d'autobús a la Costa Brava i a la Garrotxa
-
Societat Així és el pla integral de Girona per millorar el barri de Font de la Pólvora un any després del tiroteig mortal
-
Societat Aquesta és la zona de Catalunya on els jubilats francesos compren més cases
-
Societat Aturada l'R11 en un tram de l'Alt Empordà per un atropellament
-
Societat Absolt l'acusat d'abusar d'una noia mentre li feia fotos i vídeos eròtics a Roses
-
Societat Maltractament a persones grans a Girona: 170 casos en cinc anys