El Departament d'Interior farà pagar el rescat a dos excursionistes que es van perdre a la zona del refugi de muntanya de Coma de Vaca, a Queralbs (Ripollès), durant el primer estat d'alarma.
Segons els Bombers, se'ls farà abonar la taxa dels serveis de salvament perquè no duien l'equipament adequat per a l'activitat i també per la situació d'emergència. En el cas del cost del rescat dels dos excursionistes en el refugi de muntanya de Coma de Vaca, el preu que hauran de pagar cadascun és de 1.303,02 euros, el cost de l'operatiu de rescat.
La normativa diu quines són les situacions de rescat que poden ser causades per una negligència: si té lloc en zones assenyalades com a perilloses o d'accés prohibit; si les persones rescatades o salvades no duien l'equipament adequat per a la pràctica de l'activitat o si la persona sol·licita el servei sense que hi hagi motius objectivament justificats.
Dos excursionistes han de pagar més de 2.600 euros pel seu rescat
Els Bombers expliquen que no portaven l'equipament adequat quan es van perdre a prop del refugi de Coma de Vaca, al Ripollès
ARA A PORTADA
Publicat el 26 de gener de 2021 a les 12:15
Actualitzat el 26 de gener de 2021 a les 12:16
Et pot interessar
-
Societat Noves troballes a la vil·la romana de luxe de Sant Antoni de Calonge
-
Societat El papa Lleó XIV està «en perfecta sintonia» amb Francesc: la valoració del bisbe de Girona
-
Societat Girona s'omple de colors amb els preparatius de Temps de Flors
-
Societat Càritas denuncia «racisme immobiliari» cap al jove que va morir en precipitar-se per un balcó a Salt
-
Societat Una popular platja de la Costa Brava estarà tancada tot l'estiu
-
Societat Mor una motorista en un xoc amb un turisme i un camió a l'N-II a Vidreres