Actualment, l'oficina de treball de Girona, situada a l'avinguda Lluís Pericot, atén unes 18.000 persones aturades, de les quals quasi 7.000 són ciutadans de Girona i uns 4.000 de Salt, la segona població amb més desocupats a la zona. L'elevada demanda provinent d'aquesta població de l'àrea urbana de Girona ha fet que el SOC es decanti per obrir una altra oficina de treball en aquesta població. De fet, l'oficina de Girona és la segona de Catalunya en nombre de demandants.
I és que l'atur no deixa de créixer a la demarcació gironina. Segons dades fetes públiques el dimarts passat pel Ministeri de Treball i Immigració, l'atur ha pujat al gener de 2.987 persones a la demarcació de Girona, un 7,15% més que el mes anterior i ha deixat la xifra en 44.735 aturats.
Aquesta oficina ha d'ajudar a treure pressió a les oficines de Girona que tenen centenars d'usuaris diàriament. Durant el gener, es van registrar dies amb prop d'un miler de consultes i, abans d'obrir les oficines, a un quart de nou del matí, ja hi havia llargues cues a l'entrada. Actualment, la pressió ha disminuït fins a situar-se a l'entorn dels 500 o 600 usuaris diaris que van a les oficines a inscriure's a l'atur, renovar la demanda d'ocupació i fer altres tràmits.
Tot i que la demanda d'ocupació es pot renovar a través d'Internet o a partir del telèfon 012, encara hi ha molts usuaris que s'acullen a la via tradicional molts no tenen Internet- i van fins les oficines per renovar-la.
Per obrir l'oficina no caldrà fer obra nova ja que s'acondicionarà un espai amb accés directe des del carrer. Tot i que la conselleria encara no ha fet l'anunci oficial i les obres no han començat, les dependències podrien començar a donar servei cap a Setmana Santa. Aquestes oficines comptaran amb els mateixos mecanismes de què disposa l'oficina de Girona com, per exemple, el gestor de cues.
La saturació de l'oficina de Girona ha estat denunciada, entre d'altres, pel sindicat UGT. La seva secretària general a les comarques gironines, Dolors Bassa, va denunciar fa una setmana que l'oficina del SOC a Girona estava 'col·lapsada' i que hi havia demandes de feina que trigaven fins a 15 dies a entrar-se. El sindicat demanava més recursos al Govern per millorar aquesta situació.