Ausàs planteja que les futures vegueries convisquin amb les actuals províncies

Publicat el 12 de maig de 2008 a les 15:54
 
Per contra, Ausàs sí que ha proposat substituir les actuals quatre diputacions catalanes per set consells de vegueria. D'aquesta manera, a nivell administratiu quedaria dividit en vegueries, i electoralment per províncies.
 
El cap de Governació ha indicat que aquesta proposta s'està preparant perquè pugui ser discutida al Parlament amb vista a l'any que ve. Ausàs també ha dit que pel que fa als mapes i capitalitats és una qüestió que es pensa debatre a última hora, quan es porti al Parlament la proposta de llei, ja que no es vol entrar en conflictes territorials abans que es pugui aprovar la divisió administrativa.
 
El polític català ha indicat que 'a ulls de l'estat podrien existir les províncies, però a ulls de la Generalitat serien les vegueries les que configurarien la divisió territorial del país'. Ausàs ha afegit que 'podríem entendre que per l'Estat les províncies existirien i hi hauria el mateix marc constitucional que fins ara, però més enllà d'aquest fet el Govern s'organitzaria en regions i vegueries'.