El nou carril bici urbà entre Girona i Salt uneix les vies verdes d'Olot i Sant Feliu

Publicat el 01 d’abril de 2009 a les 11:54
 
'Amb la inauguració d'aquest tram urbà enllacem les dues vies històriques gironines i donem una continuïtat física de més de cent quilòmetres de recorregut per anar tranquil•lament amb bici des dels Pirineus fins a la Costa Brava', ha comentat el president del Consorci Vies Verdes de Girona, Josep Maria Rufí.
En un acte simbòlic deslluït per la pluja s'ha tallat la cinta inaugural del nou carril bici al parc de la Massana de Salt, a la cruïlla entre el carrer Doctor Ferran i el carrer Roca Delpech, on abans s'acabava l'antic carril bici saltenc. El director general d'Administració Local, Carles Bassaganya, i les dues alcaldesses de Girona i Salt, Anna Pagans i Iolanda Pineda, han presidit la posada en marxa d'aquesta via, que ha comptat amb l'animació de la 'Brabants Fietsharmonisch Orkest', una banda de sis músics holandesos que toquen els seus instruments mentre pedalegen en una tàndem de sis seients.
 
'Hi ha zones urbanes que s'han de poder salvar amb la bici i aquí hem estat capaços de fer-ho', ha reconegut Pagans, que ha recordat que aquest flamant carril bici permetrà unir amb placidesa els barris de la Massana i Montilivi. 'Calen molts esforços per fer un transport públic cada vegada millor i, dintre el transport públic, la bicicleta és un dels elements més importants i amb més futur', ha assenyalat l'alcaldessa de Girona. 'Si aquests carrils bici són realment utilitzats caldrà ampliar-los per implementar una gran xarxa a les nostres ciutats. La feina que ens toca ara és promocionar l'ús de la bicicleta', ha afegit per la seva banda l'alcaldessa de Salt.
 
1,7 quilòmetres i 500.000 euros
 
Amb un pressupost de 332.867 euros, la primera fase de les obres del nou carril bici han estat finançades pel Departament de Governació amb 183.958 euros del Pla Únic d'Obres i Serveis de Catalunya (PUOSC). Amb aquesta actuació s'ha creat un carril bici totalment urbà de 1.740 metres que segueix el traçat dels carrers Pep Ventura, Monfalgars, Montnegre i passeig d'Olot. En una segona fase, de 166.146 euros de pressupost i finançada amb 106.783 euros del PUOSC, s'ha construït el tram d'Emili Grahit del carril bici, entre els carrers del Migdia i la plaça dels Països Catalans. En total, els treballs han costat prop de 500.000 euros.
 
'De fet, el Govern continuarà col·laborant amb el Consorci Vies Verdes de Girona amb l'aportació de 700.000 euros per millorar la trama urbana dels carrils bici de Girona i Salt, i també les vies verdes de Sant Feliu de Guíxols, Ripoll, Sant Joan de les Abadesses i Olot', ha finalitzat el director general d'Administració Local, Carles Bassaganya.