L'Associació de Naturalistes de Girona (ANG) s'ha adherit al manifest impulsat per 16 entitats i institucions catalanes, on es reclama l'aturada de la tala de masses boscoses incloses en l’Inventari de Boscos Singulars de Catalunya.
El Centre de Recerca Ecològica i Aplicacions Forestals (CREAF), va iniciar l’any 2008 aquest inventari, tasca que promoguda per la Direcció General del Medi Natural del Departament de Medi Ambient i Habitatge (Generalitat de Catalunya) i que va comptar amb la col·laboració del cos d'Agents Rurals de Catalunya. La llista és un registre de boscos d’alt valor, en general són boscos que tenen poca intervenció humana, s'hi poden trobar espècies rares, protegides o amenaçades i tenen un interès sociocultural i educatiu.
L'ANG assegura que s'adhereix al manifest perquè la Generalitat de Catalunya ha autoritzat la tala en 8 d'aquests boscos singulars a la demarcació de Girona, amb una extensió total de més de 70 hectàrees, i una tala de 128 hectàrees a la comarca de la Cerdanya. En dos dels casos, les tales han estat en boscos de titularitat pública.
L’Associació de Naturalistes reclama l’aturada de les tales de boscos a Girona
Societat
Ha fet pública la seva adhesió a un manifest impulsat per 16 entitats i institucions catalanes
ARA A PORTADA
Publicat el
09 d’agost de 2014 a
les 16:30
Et pot interessar
-
Societat
Un home intenta cremar la casa de la seva exparella i el seu fill menor a Tossa de Mar
-
Societat
Torna el servei del bus llançadora gratuït que uneix tot Calonge i Sant Antoni durant l’estiu
-
Societat
L'aeroport de Girona tanca el primer semestre de 2026 amb un 7,3% menys de passatgers que fa un any
-
Societat
Mor ofegat un home de 54 anys a la platja d'Empuriabrava
-
Societat
Detonen un projectil d'aviació francès localitzat en una cala del Port de la Selva
-
Societat
Controlat l'incendi entre Llers i Terrades, a la comarca de l'Alt Empordà
