Lloret de Mar es prepara pel Rally Costa Brava

Es celebrarà el 6 i 7 de novembre amb les proves d'Històrics i del Campionat d'Espanya i de Catalunya de Ral·lis sobre asfalt.

Publicat el 26 d’octubre de 2009 a les 10:10

El 57 Rally Costa Brava serà, com succeïa l’any passat, la penúltima prova del Campionat d’Europa FIA d’Històrics, i també la penútima del Campionat d’Espanya i de Catalunya de Ral.lis sobre asfalt. Aquesta cursa es desenvoluparà durant dos dies, 6 i 7 de novembre, omplint Lloret de Mar, epicentre de la prova, i tot el seu entorn d’un públic multitudinari ansiós de veure un espectacular elenc de pilots i cotxes i, al seu torn, una infinitat d’activitats que concentraran tota la seva força en la façana marítima de la localitat gironina.

Tal com havia passat en l’edició anterior, l’expectació serà màxima entre els aspirants al títol de pilots, ja que són ni més ni menys que quatre els que arriben amb  possibilitats matemàtiques d’aconseguir el campionat nacional d’asfalt. En descomptar quatre resultats, la primera posició de Xevi Pons (Mitsubishi/Porsche) és fictícia, sent el que menys possibilitats té al costat d’Enrique García Ojeda (Subaru). Les de Miguel Fuster (Porsche) passen per guanyar els dos ral.lis que resten, encara que a Sergio Vallejo (Porsche) necessitaria únicament guanyar el 57 Rally Costa Brava per proclamar-se campió sense haver d’anar a l’última prova, tot això amb només sis resultats.

A més les característiques dels trams, tant del Costa Brava com del Shalymar, afavoreixen les prestacions del Porsche, motiu pel qual Xevi Pons tornarà a realitzar una feina d’equip per al Nupel Rallye Team, per la qual cosa està pràcticament descartat que pugui aspirar al títol. De fet a Vallejo li val a sumar únicament un setè i un vuitè lloc, però sempre que Fuster guanyi.

A l’europeu FIA Històric...

El Rally Costa Brava és també la penúltima cita puntuable per al Campionat d’Europa FIA de Vehicles Històrics. El caràcter lúdic del certamen fa que la puntuació sigui molt diferent de la d’altres campionats, ja Sergio Vallejo (Porsche), el pilot amb més opcions després de la victòria al Sierra Morena Xevi Pons (Mitsubishi), el que suma més punts bruts, però el que menys possibilitats té que de les onze proves que componen el calendari només cal retenir cinc resultats, encara que és obligatori que tres d’ells siguin fora del país d’origen del pilot en qüestió. A més, l’Europeu Històric es divideix en tres categories segons el vehicle amb el qual competeixi cada participant, per la qual cosa no es fa una classificació general com sol ser habitual. De totes maneres els més competitius són els de les categories 2 i 3, que lideren respectivament el noruec Valter Christian Jensen (Porsche 911 Carrera RS) i l’italià Enrico Brazzoli (Porsche 911 SC), que ja van estar l’any passat al Rally Costa Brava, deixant tots dos magnífiques sensacions davant els aficionats.

No obstant això, dos pilots italians més, Flavio Furlan i Salvatore Riolo (Porsche 911 RS), també tenen opcions en la categoria 2. El mateix es pot dir de Pierangelo Rossi en la 3, la qual té ben situat de manera provisional a l’andorrà Ferran Font (Ford Escort MK II) que ocupa la tercera posició, encara que força allunyat del líder. Un altre italià, Antonio Parisi (Porsche 911 S), lidera la categoria 1, que d’altra banda és la menys competitiva.

...I al català de ral.lis

Aquest proper cap de setmana (24 i 25 d’octubre/2000 Viratges), tindrà lloc la sisena cita puntuable per al Campionat de Catalunya de l’especialitat, un altre dels certàmens que el Rally Costa Brava pot, sinó definir, deixar molt encarrilat. A falta d’aquesta cita, Albert Orriols (Mitsubishi Lancer Evo X) arribarà a Lloret de Mar com un dels pilots favorits en la lluita pel títol, amb Jordi Zurita (Mitsubishi Lancer Evo X) i Josep M. Membrado (Mitsubishi Lancer Evo IX/Citroën C2) com alguns dels seus  immediats contrincants.